Kā no aviokompānijas dabūt kompensāciju par atceltu vai aizkavētu reisu

Kā no aviokompānijas saņemt kompensāciju par aizkavētu vai atceltu reisu? Ko darīt, ja aizkavējies reiss, kādas ir tavas tiesības un kas tev pienākas, ja aviokompānija neizpilda savas saistības? Šajā rakstā praktiski padomi, kā saņemt naudas atmaksu par lidojumu.

Nevēlies rakstīt pieteikumu pats? Šādus pakalpojumus piedāvā arī starpnieki.

Airhelp palīdzēs saņemt naudu un cīnīsies ar aviokompāniju tavā vietā (par pieteikumu nav jāmaksā – starpnieks paņem savu pakalpojuma maksu komisijas veidā no saņemtās kompensācijas)

Kāpēc uzrakstīju šo rakstu par kompensāciju saņemšanu

Tā kā lidoju salīdzinoši bieži, man arī gana bieži gadās pieredzēt kavējumus un dažādus misēkļus, un tāpēc varu padalīties ar savu pieredzi, cīnoties par savām tiesībām. Raksts un tajā minētie piemēri attiecas uz aviosabiedrībām, kas ir Eiropas savienībā (piemēram, Lufthansa, Finnair, Rynair, Smartlynx, Easyjet – jā, arī zemcenu aviokompānijām un čarteru kompānijām ir jāmaksā kompensācija par aizkavētiem vai atceltiem reisiem vai arī atteiktu iekāpšanu u.c.) vai izlido no tās (piemēram, Turkish Airlines no Rīgas uz Stambulu vai Ukraine International uz Kijevu, attiecas arī uz savienotajiem reisiem tālāk!), taču piemēri neattieksies uz lidojumiem, kuras veic ne-Eiropas savienības virzienā uz Eiropu, piemēram, United lidojums no Maiami uz Londonu. Daudzās valstīs ir citi noteikumi, kas regulē aviopasažieru tiesības un kompensāciju apjomi var atšķirties, taču rakstā minu arī dažus piemērus no citām valstīm.

Citi praktiski padomi no šīs rakstu sērijas:

Kur ceļojumos paslēpt naudu

Ko ņemt līdzi lidmašīnā?

EC regula 261/2004

Pirmais un galvenais, kas ceļotājam jāzina, ja grib pieprasīt kompensāciju, ir Eiropas Komisijas regula 261/2004, kas regulē pasažieru tiesības. Par to, ko tā nosaka, var īsā variantā palasīt Wikipedia, bet, kopsavilkumā, tas ir dokuments, kur var palīdzēt tikt pat pie 600 eur lielas kompensācijas, ja kavējas reiss vai ir iekāpšanas atteikums pārāk pilnas (overbooking) lidmašīnas dēļ. Dodoties braucienā var būt noderīgi regulā rakstīto informāciju saglabāt telefonā. Lai arī aviokompānijām ir pienākums informēt pasažierus par viņu tiesībām pēc regulas, praksē es vēl nekad to neesmu redzējusi. Vienmēr noderēs laba ceļojumu apdrošināšana, un, lai saņemtu atmaksu, ir vērts papētīt “neparedzētu izmaiņu ceļojumos” sadaļu polisē. Bet, par visu pēc kārtas.

Rīcība uz vietas

Ja atbraucot uz lidostu secini, ka lidojums atcelts vai arī nopietni kavē, kā arī, ja redzi, ka tāpēc vari nepagūt uz savienojošo reisu, jārīkojas šādi:

  • Pajautā personālam, kur tev jāiet. Parasti jādodas uz info centru ieņemt vietu rindā (parasti diemžēl uzreiz pie lodziņa netiksi un biļešu maiņas process ir ārkārtīgi laikietilpīgs). Ir dzirdēti neskaitāmi stāsti par cilvēkiem, kas pavada astoņas, pat desmit stundas stāvot rindā. Dažreiz lidojumu maiņa tiek veikta pie iekāpšanas sektora, citreiz ir jāizņem nodotās somas un tad jāiet uz informācijas centru vai reģistrācijas lodziņu lidostas zonā pirms pasu kontroles.
  • Ejot vai gaidot rindā tikmēr jāskatās vēlamie lidojumu (un arī autobusu, vilcienu, ja atbilstošs maršruts) varianti pašam, vai jāzvana draugam, kas ir pie datora, lai palīdz tos atrast. Zināt, kādi ir citi iespējamie lidojumu varianti, ne tikai ar to aviokompāniju, kas atcēlusi reisu, ir ļoti nozīmīgi, jo tad var aviokompānijai lūgt pārlikt tevi uz tuvāko reisu, kuru veic jebkura aviokompānija, nevis konkrētās aviokompānijas nākošo reisu. Vajadzētu apskatīties vai biļetes uz reisu var iegādāties (tajos ir brīvas vietas). Viena no izplatītākajām problēmām ar reisu maiņu ir tāda, ka aviokompānija atsakās piedāvāt citas aviokompānijas reisus, bet uzstāj uz savu reisu, kurš, iespējams, ir tikai nākošajā dienā vai vismaz tās alianses reisiem. Ja esi sagatavojies un konkrēti zini, ar kuru reisu gribi lidot un, ka tajā vēl ir vietas, var sākt uzstājīgāk lūgt tieši izvēlēto reisu, paskaidrojot, ka tik ilgs kavējums neder. Kā pēdējā iespēja ir lūgt iesaistīt darbinieka vadītāju.
  • Kad atrasti lidojumu varianti, un, ja aizvien esi rindā, jāzvana aviokompānijai (ja lido ar ES aviosabiedrību vai prom no ES, divus zvanus apmaksā pēc regulas). Var zvanīt uz visdažādāko valstu numuriem. Piemēram, streiku gadījumā ar Lufthansa esmu zvanījusi uz vairāku valstu numuriem, līdz beidzot sazvanīju Īrijas zvanu centru, kur man laipni samainīja atcelto lidojumu no Barselonas uz Rīgu caur Frankfurti uz manis izvēlēto tiešo reisu. Aviokompānija var veikt izmaiņas lidojumos arī, ja esi pircis biļeti caur starpnieku, piemēram Expedia. Parasti, ja lidojums notiek jau tuvākajā laikā, starpnieki nemaz nevarēs neko līdzēt. Zvanot uz zvanu centru, ja gadās neatsaucīgs darbinieks, var vienkārši likt nost klausuli un zvanīt vēlreiz, arī uz to pašu zvanu centru, iespējams, atbild kāds cits, kurš ir pielaidīgāks, vai zvanīt uz citas valsts zvanu centru. Ja tiec pie lodziņa un tev ir laiks mirkli pagaidīt pirms skrien uz nākošo reisu, obligāti palūdz izziņu par to, ka reiss kavējas vai ir atcelts un tā iemesliem. Apdrošinātāji kā atcelšanas pierādījumu pieņem arī ekrānšāviņus no Flightradar.

01554-dsc02843

Rīcība mājās

Sūdzība aviokompānijai

Atbraucot mājās, bet, ieteicams, ne vēlāk kā 21 dienu pēc lidojuma (lai arī Eiropā tiek runāts par 2 gadu periodu, kad var iesniegt sūdzību, vismaz nesenajā Smartlynx gadījumā Latvijā tiesa lēma par 21 dienu) aizpildām sūdzību. Ja ir pagājusi vairāk nekā 21 diena, visdrīzākais, tāpat problēmu nebūs, un vari tāpat iesniegt sūdzību. Ja aviokompānijai ir sadaļa mājaslapā, kur iesniegt sūdzību, aizpildām caur to, visus vajadzīgos lauciņus (parasti tie ir rezervāciju numuri, lidojumu datumi, angļu valodā), kā arī norādām, kādu kompensāciju gribam (par tās apjomu tālāk rakstā) un uz kuru kontu to vēlamies saņemt. Pārbaudām, vai epasti norādīti pareizi, uz to īsu brīdi pēc sūdzības aizpildīšanas būtu jāsaņem apstiprinājuma epasts ar numuru, ar kādu pieteikums reģistrēts. To vajadzētu saglabāt. Vai pieteikumu var aizpildīt kāds cits nevis tas, kas lidoja? Es esmu aizpildījusi pieteikumus radinieku vārdā, protams, konta numuri norādīti tām personām, kurām bija biļetes un kam pienākas kompensācija.

Ja aviokompānijas mājaslapā nav sūdzības formas, tad to var brīvā tekstā sūtīt uz aviokompānijas epasta adresi. airBaltic tā ir customers@airbaltic.lv.

Teksts varētu skanēt šādi:

Saistībā ar airBaltic reisa BT342 atcelšanu no Viļņas uz Rīgu 2016.gada 8.decembrī, lūdzu izmaksāt man, Vārds Uzvārds (rezervācijas numurs XXXX), 250 eur kompensāciju balstoties uz Eiropas Savienības regulu 261/2004 uz bankas kontu:
Vārds, Uzvārds
Bankas nosaukums, SWIFT
LVXXXXXXXXXXXXXXX

Atbildes laiks var ļoti atšķirties, no dažām dienām līdz pat dažiem mēnešiem. Dažreiz atbildes saņemšanu paātrina sūdzēšanās aviokompānijas sociālajos tīklos.

Nevēlies rakstīt pieteikumu pats? Šādus pakalpojumus piedāvā arī starpnieki.

Airhelp palīdzēs saņemt naudu un cīnīsies ar aviokompāniju tavā vietā (par pieteikumu nav jāmaksā – starpnieks paņem savu pakalpojuma maksu komisijas veidā no saņemtās kompensācijas)

Apdrošināšana

Lai arī apdrošinātājs neizmaksās kompensāciju, kas pienākas pēc regulas, tomēr viņi var atmaksāt izdevumus, kas radušies papildus – piemēram, citas biļetes vai alternatīva transportlīdzekļa izmantošana, lai nokļūtu mājās. Protams, nepieciešams atbilstošs apdrošināšanas segums, tāds kā “neparedzētas izmaiņas”. Bieži viena apdrošinātāji lūdz ziņot par negadījumu pēc iespējas ātrāk, lai to fiksētu sistēmā. To var izdarīt jau lidostā, piezvanot uz apdrošinātāja numuru, un tad atgriežoties mājās, aizpildīt pieteikumu.

Kompensācija

Kas pienākas?

Kas īsti tev pienākas, ja reiss nokavē vai ir atteikta iekāpšana? Vispirms, ja aviokompānija tomēr kaut kad nogādā tevi galā, tas vēl nenozīmē, ka viņu atbildība ar to beidzas. Bieži vien vari saņemt arī naudas kompensāciju kā arī dažādu izdevumu kompensāciju.

Sistēma ir šāda, jāsaprot kura tipa lidojums tev ir.

  • 1. tipa lidojums – mazāk nekā 1500 km attālums. Piemēram, Rīga-Viļņa.
  • 2. tipa lidojums ES ietvaros, kas lielāks nekā 1500km, vai jebkurš cits lidojums, kurš ir garāks nekā 1500km, bet mazāks nekā 3500km. Piemēram, Rīga-Telaviva.
  • 3. tipa lidojums ir lidojums ārpus ES, kas ir vairāk nekā 3500 km. Piemēram, Rīga-Dubaija (arī kā savienotais reiss).

Attālumu rēķināšanai var izmantot šo lapu.

Tālāk jāskatās, cik vēlāk nokļūsti galamērķī. Nav svarīgi, ka, iespējams, lidmašīna nokavēja vien stundu, ja tāpēc nepaguvi uz nākošo reisu un mājās lidoji ar nākamo, kas bija krietni vēlāk, svarīgākais ir ar cik lielu kavēšanos nokļuvi galamērķī. Ja nokļūsti galamērķī 3 stundas pēc plānotā laika vai vēlāk, tad iespējams, vari saņemt kompensāciju.  Trīs stundu kavējums tiek pielīdzināts reisa atcelšanai. Naudas kompensācija nepienākas, ja reiss kavējas vai ir atcelts laikapstākļu, organizēta streika, vai terorisma dēļ (neorganizēts streiks pēc jaunākajiem noteikumiem vairs netiek uzskatīts par ārkārtas apstākļiem – pamatojoties uz šo Eiropas Kopienu Tiesas lēmumu!) . Aviokompānijas bieži izmanto tehniskus ieganstus kā nepārvaramus apstākļus, taču Eiropas Komisija skaidrojumos ir norādījusi, ka tikai šāds tehnisks iemesls būtu ārkārtējs:”..slēpts ražošanas defekts, ko atklāj gaisa kuģa ražotājs vai kompetentā iestāde, vai sabotāžas vai terora aktu izraisīts gaisa kuģa bojājums būtu uzskatāms par ārkārtējiem apstākļiem.” Tāpat arī, regula darbojas tikai vienā biļetē pirktu savienoto lidojumu gadījumā. Ja pats esi nopircis vairākas biļetes, tad šie nosacījumi nebūs spēkā un aviokompānijai nav pienākums ne nogādāt beidzamajā galamērķī, ne ēdināt, ne maksāt kompensācijas. Protams, tiešajiem reisiem bez pārsēšanām arī regula darbosies.

Taču, aviokompānijai ir pienākums rūpēties par pasažieriem arī ārkārtējos gadījumos, nodrošinot nokļūšanu biļetes galamērķī (ja reisi nav savienoti – tad tur, uz kurieni ir pirmā biļete), ēdināšanu un arī viesnīcu, ja jānakšņo, kā arī komunikāciju – pienākas divi telefona zvani, faksi vai epasti. Ēdināšana un komunikācija pienākas attiecīgi pēc 2, 3 vai 4 stundu kavējuma, atkarībā no augstāk minētā lidojuma tipa.

00239-dsc01858

Nauda (un, tieši nauda, nevis vaučeri, kuponi, atlaides utml) pienākas šādā apjomā:

  • 1. tipa lidojumiem 250 eur
  • 2. tipa lidojumiem 400 eur
  • 3. tipa lidojumiem 600 eur

Aviokompānijas bieži vien piedāvās kuponus vai vaučerus, dažreiz par lielāku summu nekā regulā noteiktā summa, tās ir pasažiera tiesības izvēlēties vaučeri vai naudu. Es vienmēr izvēlos naudu, arī ja tā ir tieši pēc regulas apjoma, bet piedāvātais vaučeris ir par lielāku summu. Vaučeriem ir derīguma termiņš un ierobežojums, kurai aviokompānijai to var izmantot. Naudu var izmantot jebkam! Aviokompānija nevar piespiest ņemt vaučerus, ja pēc regulas pasažierim pienākas nauda. Izvēle ir pasažiera lēmums.

Ja aviokompānija nogādā galamērķī 2/3/4 stundu laikā atkarībā no lidojuma tipa, kompensācijas apjoms var tikt samazināts par 50%. Šo praksē neesmu izmēģinājusi, jo tāda situācija man nekad nav bijusi.

Vai tev kaut kas pienākas, ja aviokompānija tāpat beigās taču nogādā galā? Jā! Ja kavējums ir ilgāks nekā trīs stundas, noteikti vajag iesniegt pieprasījumu!

Reisu atcelšanas gadījumā aviokompānijai būtu jāinformē pasažieris divas nedēļas pirms reisa atcelšanas, vai arī, jāinformē mazāk nekā nedēļu pirms, taču jānodrošina nokļūšanu galamērķī ne vēlāk kā divas stundas pēc plānotā laikā ar izlidošanu ne ātrāk kā vienu stundu pirms iepriekš paredzētā laika. Ja informē mazāk kā divas nedēļas pirms, bet vēlāk nekā nedēļu pirms lidojuma un nodrošina izlidošanu ne ātrāk kā divas stundas pirms iepriekš paredzētā laika un nokļūšanu galamērķī ne vēlāk kā četras stundas pēc paredzētā, kompensācija nepienākas.

Ja apziņošama notiek vēlāk vai netiek izpildīti nosacījumi, tad aviokompānijai jāmaksā kompensācija, pēc augstāk minētās sistēmas atkarībā no lidojuma tipa. Taču jebkurā gadījumā, arī divas nedēļas iepriekš brīdinot, pasažieris var izvēlēties:

  • Lidot pēc iespējas ātrāk ar nākošo reisu
  • Lidot vēlāk, pēc pasažiera ieskatiem (un biļešu pieejamības)
  • Saņemt par biļetēm iztērēto naudu (kā arī par jau izmantotajiem reisiem un atpakaļceļu, ja lidojumam vairs nav jēgas).

Ēdiens, viesnīca un citas ekstras

Gaidot rindā uz informācijas lodziņu vai arī gaidot uz reisu, ja tas stipri kavējas, pērkot pārtiku noteikti ir vērts saglabāt pirkuma čekus. Tie var noderēt, ja lidojums atbilst regulā aprakstītajiem gadījumiem. Ir aviokompānijas, kas dala ēdiena kuponus konkrētām kafejnīcām, proteīna batoniņus, tēju, vai dažus eiro vērtus kuponus, par kuriem, piemēram, Rīgas lidostā var labākajā gadījumā iegādāties tēju. Dažus eiro vērta kupona saņemšana nebūt nenozīmē, ka par pārējo jāmaksā pašam! Samērīgus tēriņus segs aviokompānija, iesniedzot atmaksas pieprasījumu. Tas pats arī ar augstāk norādītajiem zvaniem un epastiem. Var iesniegt operatora sagatavotu rēķina izdruku par konkrēto zvanu segšanu (šis varētu būt aktuāli esot ārzemēs un zvanot uz zvanu centriem vai draugam, kas meklē biļetes). Divi epasti praksē parasti nozīmē to, ka, ja lidostā nav bezmaksas interneta pieeja, bet to iespējams iegādāties, pirkuma čeku var vēlāk iesniegt līdz ar kompensācijas pieprasījumu. Ja nākas pavadīt papildu nakti, jo lidojums ir tikai nākošajā dienā, aviosabiedrībai ir pienākums nodrošināt viesnīcu un ceļu uz to. Ja viņi to nedara uzreiz, tad vēlāk var iesniegt viņiem čekus apmaksai.

dsc06454

Ko darīt organizēta streika vai neparedzētu apstākļu gadījumā (migla, putenis u.c.)?

Ja diemžēl esi situācijā, ka reiss kavējas vai atcelts neparedzētu apstākļu dēļ, ir tomēr dažas lietas, kas pienākas. Pirmais, aprūpe. Tāpat kā paredzamu kavējumu dēļ, pienākas nokļūšanu biļetes galamērķī (ja reisi nav savienoti – tad tur, uz kurieni ir pirmā biļete), ēdināšanu un arī viesnīcu, ja jānakšņo, kā arī komunikāciju – pienākas divi telefona zvani, faksi vai epasti. Ēdināšana un komunikācija pienākas attiecīgi pēc 2, 3 vai 4 stundu kavējuma, atkarībā no augstāk minētā lidojuma tipa. Ja ēdienu nedod, vai kuponiņi ir par pārāk mazu vērtību, droši var ar mēru paēst pats. Tāpat ar viesnīcu, ja ir jānakšņo, bet aviosabiedrība atsakās to nodrošināt, tā jāapmaksā pašam un vēlāk jāiesniedz kompensācijas pieprasījums.

Kā tikt pie jauna reisa uz biļetes galamērķi? Ja jau laicīgi saņem īsziņu no aviokompānijas, ka tā kavēsies, pirmais, ko var darīt, ir zvanīt uz zvanu centru, izmantojot augstāk aprakstīto metodi (zvani uz dažādu valstu centriem, zinot, ko konkrēti gribi vietā). Var doties arī uz lidostu, bet, ja tā nav aviokompānijas bāze (piemēram – airBaltic Barselonas lidostā), tad reģistrācijas lodziņš atvērsies vien divas stundas pirms lidojuma, var gadīties, ka ātrāk neviens nevarēs palīdzēt. Gaidīšana pie lodziņa var aizņemt ļoti, ļoti ilgu laiku, tāpēc, ja vien kaut cik runā angļu valodā un zini, ko gribi vietā, labāk zvani.

Šādos gadījumos var palīdzēt arī apdrošināšana – ja polise to sedz (par to jāpārliecinās, zvanot uz apdrošinātāja zvanu centru), vari iegādāties jaunas biļetes un lidot uz galamērķi pats. Tas var būt īpaši noderīgi situācijās, ja nav savienotie reisi.

Sliktu laikapstākļu dēļ kompensācija par kavējumu nepienākas. Ar streikiem ir sarežģītāk – nesenie gadījumi forumos un Helga Krüsemann v TUIfly GmbH tiesas gadījums liecina, ka ja ir bijis tā saucamais neorganizētais streiks, kompensāciju var saņemt, jo šie apstākļi ir aviosabiedrības kontrolē! Tāpat, streiku gadījumā arī vajag paskatīties vai streiks tiešām ietekmēja tava reisa gaisa telpu un grafiku, nevis kādu lidostu X un tāpēc aviosabiedrībai nojucis grafiks. Tad tas ir klasisks kavēšanās vai reisa atcelšanas gadījums.

Ja aviokompānija atsakās maksāt

Raksti, raksti vēl!

Ja tomēr nauda pienākas unnav neparedzēti apstākļi, bet aviokompānija atsakās maksāt? Pirmais, ir rakstīt atkārtoti un paskaidrot, kāpēc nepiekrīti un aicināt norādīt tieši kuri regulā aprakstītie punkti pamato viņu atbildi. Cik dzirdēts, bieži vien aviokompānijas tad maina viedokli un piekrīt izmaksāt. Visdrīzākais, tā ir aviokompāniju iekšējā politika līdzekļu taupīšanai. Var mēģināt vērsties PTAC Latvijā vai līdzvērtīgā iestādē citās valstīs, bet diemžēl pieredze rāda, ka vismaz Latvijā šai iestādei nav gandrīz nekāda iespaida uz vietējām aviokompānijām. Var vērsties tiesā, kā to nesen izdarīja kāda sieviete Latvijā par Smartlynx kavējumu (diemžēl par Smartlynx ir ļoti daudz sūdzību par reisu kavēšanu un atteikšanos maksāt!). Šī ir arī atbilde par to vai kompensācija pienākas gadījumos, ja lidots ar čarterreisu un tas kavē vai tiek atcelts. Jā, pienākas!

Ja tomēr kāda brīdī saproti, ka cīņa galīgi nepadodas un aviokompānija spītīgi atsakās maksāt, vienmēr vari nodot savu lietu trešo pušu starpniekiem. Par to nekas atsevišķi nav jāmaksā, viņi paņems procentu no saņemtās kompensācijas. Piemēram, Airhelp palīdzēs saņemt naudu un cīnīsies ar aviokompāniju tavā vietā.

Biežākie iemesli, ar ko aviokompānijas aizbildinās un ko uz tiem atbildēt

Lidojums aizkavējās/tika atcelts tehniskas vainas dēļ, kas ir nepārvarama vara – šis tiek izmantots ļoti bieži un 99% tā nav taisnība! Tehniskas problēmas nav uzskatāmas par nepārvaramu varu, ja vien tie nav teroristu/sabotāžas rezultātā vai arī par tiem nav paziņojis lidmašīnas ražotājs vai lidojumus aizliegusi kompetentā iestāde. Te var atsaukties uz Wallentin-Hermann lietu pret Alitalia C-549/07, kas tieši to arī nolēma. Ar šīs lietas pieminēšanu parasti pietiek, lai ļoti ātri saņemtu pozitīvu atbildi. Es bieži vien jau kompensācijas pieprasījumā uz to norādu, lai aiztaupītu vienu sarakstes “raundu”.

Lidojums aizkavējās operatīvu iemeslu dēļ – nav tādu operatīvu iemeslu, kas būtu uzskatāmi par nepārvaramiem apstākļiem. Noteikti raksti vēlreiz, lai paskaidro, kas tieši tie ir par iemesliem un, ka regula tādus nenosaka. Ja aviosabiedrība atsakās tos izpaust, raksti uz PTAC.

Starpnieku izmantošana izmaksu piedzīšanai

Es parasti iesaku visiem vispirms rakstīt pašiem aviokompānijām nevis izmantot starpniekus, starpnieki paņems komisiju par saviem pakalpojumiem, kas parasti ir vismaz 20-25% apmērā. Lielākoties, viss darbs ir viena epasta uzrakstīšana vai online veidlapas aizpildīšana, kā arī negatīvas atbildes gadījumā atkārtots epasts ar argumentiem par savu taisnību. Kam var izmantot starpniekus, bez komisijas maksāšanas uzreiz, ir elementāra pārbaude vai kvalificējies izmaksai – parasti to var saprast aizpildot pieteikumu starpnieka lapā ar kavējuma datiem, tad arī parādās izmaksājamā summa. Protams, var arī pats izlasīt regulu vai tās skaidrojumu Wikipedia.

Ja pēc ilgstošas sarakstes pašam aizvien nav panākumu, tad, protams, var mēģināt caur starpniekiem. Airhelp palīdzēs saņemt naudu un cīnīsies ar aviokompāniju tavā vietā.

Mana pieredze

Raksta tapšanas brīdī esmu iesniegusi kompensācijas pieprasījumus balstoties uz regulu nu jau vismaz desmit reizes, daži ir bijuši manis pašas gadījumi, daži draugu. Daži piemēri, kā veicās, aprakstīti zemāk.

Gadījums 1

Turkish Airlines, aizkavējas ielidojošais reiss uz Rīgu, tāpēc nokavē arī mans reiss uz Stambulu. Kavējuma dēļ Stambulā ielidoju brīdī, kad lido prom mans reiss uz Dubaiju, kā rezultātā Dubaijā nokļūstu ar nākošo reisu 5 stundas vēlāk.

Rīcība:

  • ielidojot Stambulā uzreiz dodos pie informācijas lodziņa, kur palūdzu man sagatavot izziņu par kavējuma iemeslu. Izziņa ir vispārīga, iemesla tur diemžēl nav, bet vismaz ir rakstisks apstiprinājums. Vispirms mani piedāvā pārlikt uz reisu diennakti vēlāk, saku, ka man nav pieņemami, beidzot atrodas vieta nākošajā reisā, saņemu uz to jaunu biļeti.
  • Jautāju par iespējām paēst. Mani informē, kur iespējams saņemt pārtikas kuponus. Izstāvu garu rindu pēc kuponiem un saņemu maltīti (fiksēts piedāvājums dažās no lidostas kafejnīcām). Līdzīgā situācijā citreiz rindā nestāvētu, saprāta robežās, ēstu, ko gribētu (jo piedāvātā standarta maltīte nebija garšīga, bija maza un klāt dzert varēja dabūt tikai ūdeni, pat ne tēju, un dažādu produktu nepanesamības dēļ daļu nemaz nevarēju ēst). Tā kā interneta kuponu nav, izvēlos maksas internetu lidostā, pēc pirkuma epastā saņemu par to čeku (pēc regulas ir atļauts zvans vai epasta izmantošana). Cenšos sazvanīt viesnīcu, lai atceltu rezervēto nakti, diemžēl, bez panākumiem. Iespējams, tagad līdzīgā situācijā šādu zaudēto summu iesniegtu apdrošinātājam.
  • Atgriežoties Rīgā aizpildu pieteikuma formu Turkish Airlines mājaslapā, pievienoju interneta čeku. Pēc regulas man pienākas 600 eur. Pēc dažām dienām saņemu atbildi, ka varu izvēlēties atmaksu uz kontu vai vaučeri. Protams, izvēlos naudu. Tiek atmaksāti arī interneta izdevumi.

Starp citu, ja kādreiz gadās, ka lidojums ar Turkish Airlines kavējas pretējā virzienā un nekvalificētos Eiropas regulas atmaksai, Turcijā ir ļoti līdzīgi noteikumi un iespējama visnotaļ līdzvērtīga kompensācijai.

Gadījums 2

airBaltic atceļ reisu Viļņa-Rīga, kā alternatīvu piedāvā lidot 6 stundas vēlāk, kas man neder, jo Rīgā jābūt ātrāk uz pasākumu.

Rīcība

  • pie check in lodziņa cenšos noskaidrot, kas ir par iemeslu un vai ir alternatīvas. Netiek sniegta nekāda informācija, tikai “visu atcēla Rīga, mēs neko nezinām, izdarīt nevaram”. Lūdzu iedot man telefona numuru, kur varu zvanīt, ja mani neapmierina piedāvātais variants. Tiek iedots lietuviešu numurs, kurš nedarbojas. Pati internetā atrodu citu numuru, zvanu, kur man darbiniece pasaka, ka varu pati noorganizēt pašai mājupceļu un tad iesniegt čekus. “Principā tos apmaksā, bet garantēt jums nevaru” bija darbinieces komentārs par apmaksu.
  • Noorganizēju pati sev alternatīvu transportu, kā arī nopērku ūdeni, tēju, Snickers un proteīna batoniņu, saglabāju čeku.
  • Nokļūstot mājās, aizsūtu epastu brīvā formātā uz customers@airbaltic.lv kur lūdzu kompensēt radušos izdevumus par transportu, ēdināšanas čeku kā arī 250 eur kompensāciju par kavējumu. airBaltic darbinieces atbilde par izdevumiem bija negatīva (pietam, atbildē tiek pieminēta tikai ēdināšana – uz transporta izdevumiem darbiniece neatbild nekā), taču aviokompānija piekrita izmaksāt 250 eur kompensciju pēc regulas. Paralēli konsultējos ar juristu un regulas ekspertu, noskaidroju, ka transporta un ēdināšanas izmaksas būtu jāsedz aviokompānijai pēc regulas. Alternatīva ir iesniegt čekus apdrošināšanai, ja ir attiecīgais segums. Man beigu beigās iznākums ir pozitīvs, saņemu visu iztērēto naudu no apdrošinātāja (taču, jābūt pamatojamam iemeslam par nepieciešamību būt ātrāk nekā aviokompānijas piedāvātā alternatīva). Ja apdrošinātāju atbilde nebūtu pozitīva, šis būtu gadījums par “Raksti, raksti vēl”.

Tā kā piedāvāto alternatīvo lidojumu neizmantoju,  varēju saņemt atpakaļ naudu par biļetēm, jo kavējums bija ilgāks par 5 stundām (kas nozīmē, ka var sākt izmantot regulā noteiktās tiesības nelidot vispār, saņemt biļetes atpakaļ un pieprasīt tikt nogādātam sākotnējā galamērķī).

Gadījums 3

Tehnisku iemeslu dēļ aizkavējies Wizzair reiss Rīga-Telaviva par vairāk nekā 4 stundām, tiek piegādāta cita lidmašīna. Jāņem vērā, ka šāda aizkavēšanās nav uzskatāma par force majeure, jo tehniskas ķibeles par tādām skaitās tikai terorisma un apzinātas sabotāžas gadījumā vai ražošanas defektu dēļ, par kuriem ir informētas arī. Reisa atcelšana tehnisku vainu dēļ ir uzskatāma par aviolīnijas nespēju nodrošināt nepieciešamo tehnisko apkopi. Kā skaidro Eiropas Komisija:”..slēpts ražošanas defekts, ko atklāj gaisa kuģa ražotājs vai kompetentā iestāde, vai sabotāžas vai terora aktu izraisīts gaisa kuģa bojājums būtu uzskatāms par ārkārtējiem apstākļiem.”

Rīcība:

  • Tā kā par gadījumu uzzinu vien nākošajā dienā no radiem, nolemjam iesniegt pieprasījumu, kad viņi atgriezīsies.
  • Pēc atgriešanās iesniedzam pieprasījumu Wizzair par 400 eur kompensācijas izmaksu. Tā kā cilvēki nebija informēti par to, ka pienākas arī ēdiens un izmantoja vien 4(!!!) eur kuponu, ko viņiem iedeva lidostā, pārtikas čeku nav.
  • Pēc 2 mēnešiem un 1 nedēļas kopš vēstules nosūtīšanas, kā arī vairākkārtējiem komentāriem Facebook, Twitter un Instagram beidzot saņemta pozitīva atbilde, ka tiks izmaksāta 400 eur kompensācija.

Šis gadījums arī atbild uz citu bieži uzdotu jautājumu, vai atmaksu var piedzīt arī no lētajām aviokompānijām. Jā, var, regula attiecas arī uz Rynaair, Wizzair un uz citiem Eiropā bāzētiem vai no Eiropas lidojošiem aviopārvadātājiem.

Gadījums 4

Piemērs par manu paziņu, kas pēc mana ieteikuma vērsās pēc kompensācijas. Lidojot no Bukarestes uz Tallinu caur Minheni ar Lufthansa, aizkavējās pirmais lidojums un tāpēc nepaguva uz otru, kā rezultātā mājās bija tikai nākošajā dienā.

Rīcība:

  • Tā kā lidojumi bija savienotie, lidostā vērsās pie aviokompānijas pēc palīdzības, saņēma biļeti uz nākošās dienas lidojumu (tajā dienā vairs nebija citu reisu), viesnīcu un kuponu vakariņām un brokastīm.
  • Atgriežoties mājās, izlasīja šo rakstu un Lufthansa mājaslapā uzrakstīja pieteikumu, lai saņemtu 400 eur.
  • Mazāk nekā 2 nedēļu laikā saņēma naudu.

Gadījums 5

Savienotais reiss Rīga-Helsinki aizkavējas, tāpēc cilvēks nepagūst uz reisu Helsinki-Telaviva. Uz vietas Helsinkos tiek nodrošināta viesnīca, ēdiens, nākamais lidojums ir pēc 15 stundām.

Rīcība:

  • atgriežoties mājās uzrakstīt pieprasījumu Finnair par 400 eiro saņemšanu
  • pēc dažām dienām ir atbilde par pieprasījuma apmierināšanu
  • nedēļas laikā uz kontu tiek saņemta nauda.

Gadījums 6

Reiss Vīne-Rīga aizkavējas vairāk nekā 4 stundas. Tas notiek dienā, kad paziņots, ka ar kādu konkrētu lidmašīnu modeli, kas ir aviokompānijas flotē, nav atļauts lidot. Taču Vīne-Rīga posmā tāds nav paredzēts.

Rīcība:

  • Atgriežoties mājās tiek uzrakstīs pieprasījums par 250 eiro
  • Pēc vairākām nedēļām aizvien nav atbildes, tādēļ mani draugi sāk zvanīt uz aviokompānijas info centru.
  • Tiek saņemta negatīva atbilde, aizbidlinoties ar tehniskām problēmām tieši šajā reisā paredzētajai lidmašīnai.
  • Atkārtoti tiek nosūtīts pieprasījums, atsaucoties uz Wallentin-Hermann lietu un vēlreiz norādot, ka šajā reisā, atsaucoties uz biļetēs pieejamo informāciju, nebija paredzēts cits lidmašīnas modelis.
  • Uz atkārtoto pieprasījumu tiek sniegta pozitīva atbilde.
  • 2 nedēļu laikā kontā tiek saņemta nauda.

Šī gadījuma galvenā vērtība ir tāda – pat ja par regulu nekad neko iepriekš neesi dzirdējis, uzrakstīt pieteikumu nav grūti, un arī to darot pirmo reizi naudu var saņemt!

Gadījums 7

Lidojot no Hamburgas uz Rīgu caur Stokholmu, kavējas reiss uz Stokholmu. Iekāpjot autobusā, lai brauktu uz lidmašīnu, pēc brīža atnāk tehniskais cilvēks un saka, ka lidojums kavējas, jo lidmašīnai ir tehniskas problēmas. Visus cilvēkus lūdz atgriezties atpakaļ terminālī. Atgriežoties, uzreiz tiek atsākta iekāpšana, manuāli pārbaudot katru pasažieri. Tā kā starp reisiem Stokholmā man ir tikai 35 min un tobrīd lidmašīnai jau 20 minūtes bija jābūt gaisā, lūdzu mani pārlikt uz tiešo reisu Hamburga-Rīga, kas atiet pēc trīsdesmit minūtēm. Personāls atsakās un saka, lai lidoju uz Stokholmu, tur to risinās (kas nozīmētu atgriešanos mājās 12 h pēc paredzētā laika).

Rīcība:

  • Sazvanu savu ceļojumu aģentu, kurš man uzreiz nopērk jaunu biļeti
  • Skrienu uz iekāpšanas vārtiem uz nākamo reisu, kur mani piereģistrē reisam turpat (jo online reģistrācija ir beigusies). Bagāžas man nebija.
  • Atgriežoties mājās, iesniedzu apdrošinātājam jauno biļešu pirkuma čeku (principā šajā gadījumā to vajadzētu apmaksāt aviokompānijai), pievienojot ekrānšāviņus par reālajiem lidmašīnu izlidošanas un nosēšanās laikiem, un to, ka vēl būtu gaisā iepriekšējā lidmašīnā, kad Rīgas reiss jau izlidoja.
  • Rakstu pieprasījumu SAS par 250 eur.
  • Pirmā atbilde ir negatīva, aizbildinās ar lidostas darbības pārrāvumu Stokholmā.
  • Aizrakstu jautājumu Stokholmas lidostai, tā arī nesaņemu atbildi.
  • Vēlreiz rakstu SAS, skaidrojot, ka uz vietas tikām informēti, ka reiss kavējas tehnisku iemeslu dēļ, pieminu Wallentin-Hermann lietu.
  • Pēc trim dienām saņemu atbildi, ka kompensācija tiks izmaksāta 7 dienu laikā.

Rezumē: pat ja aviokompānija atsaka pirmajā reizē, ja uzskati, ka tev ir taisnība, raksti vēl!

Citi kompensāciju gadījumi

Sabojāta bagāža

Vairākkārt ir gadījies, ka atbraucot uz galamērķi koferis ir lupatās. Saplēsti rāvējslēdzēji, noplēsti rokturi, caurumi audumā, nolauzti riteņi un citas problēmas. Šādā situācijā pirmais solis ir vērsties lidostas pie Lost & Found lodziņa, kur vairumā gadījumu tiks izsniegta izziņa par bojājumiem un pastāstīti nākošie rīcības soļi. Finnair savulaik mani nosūtīja uz labošanas darbnīcu Čaka ielā, Turkish Airlines reiz pilnīgi saplēstu čemodānu aizvietoja ar jaunu, un citā situācijā čemodānu laboja (sūtīja uz Igauniju, tas prasīja zināmu laiku). Kā kompensāciju par ilgo gaidīšanu uzdāvināja piezīmju grāmatiņu.

Aviosabiedrība var palūgt norādīt čemodāna vērtību un vecumu, kas pieļauju, var ietekmēt piekrišanu labot. Vienu reizi iesniedzu pieprasījumu apdrošinātājam, atbilde bija negatīva, jo labojamo darbu izmaksas būtu zem pašriska summas.

Aizkavējusies bagāža vai nozaudēta bagāža

Aizkavējušās bagāžas gadījumā aviokompānijas parasti īpaši daudz nepalīdz un regula to neietekmē. Vienu reizi man pat bez prasīšanas ir piedāvāta kompensācija par aizkavējušos bagāžu ASV – man no Continental pa pastu tika atsūtīts čeks par 100 dolāriem, un vienreiz pēc ilgas sūdzēšanās un strīdēšanās ar British Airways man atsūtīja arī pārdesmit dolāru kompensāciju. Etihad iedeva aptuveni 25 dolārus personai Seišelās. Šādas kompensācijas parasti piedāvā, ja dodies uz kaut kurieni, bet ne mājupceļā . Divreiz man ir iedevuši somiņu ar zobu pastu un T-kreklu. Aizkavējušās bagāžas gadījumā parasti iesniedzu pieprasījumu apdrošinātājam par iztērēto naudas summu pirmās nepieciešamības precēm. Parasti tas nedarbojas mājupceļā. Daudzi apdrošinātāji noteikumos norāda, ka jūs var palūgt atgriezt iegādātās preces apdrošinātājam. Praksē man neviens nav pieprasījis to darīt, kaut bagāža ir aizkavējusies neskaitāmas reizes un ir nācies ārzemēs iegādāties visdažādākās preces  – drēbes (tajā skaitā apakšveļu, naktskreklus; arī reiz vakarkleitu, jo ielidošanas dienā bija paredzēts apmeklēt svinīgu pieņemšanu pie svarīgas amatpersonas; mēteli, jo mans bija nododamajā bagāžā; peldkostīmu, jo bija paredzēts nirt), kosmētiku (šampūni, krēmi, kosmētikas noņēmēji, dekoratīvā kosmētika), apavus, lādētāju telefonam. Obligāti jāsaglabā čeki!

Parasti jāņem vērā, ka apdrošināšanas gadījums iestājas noteiktu stundu skaitu pēc bagāžas nesaņemšanas, visbiežākais, 4 h pēc.  Pilnīgas bagāžas pazušanas gadījumā, ja tā netiek atrasta, aviokompānijas piedāvā fiksētu kompensāciju, to parasti var iesniegt arī apdrošinātājam. Čarterreisu gadījumā var gadīties, ka kādu summu kompensē tūroperators. Man šāda pieredze bija Kubā, kur man piedāvāja ap 120 eur kompensāciju, ko man uz vietas izmaksāja skaidrā naudā. Šis bija īpaši noderīgi, jo Kubā ir ļoti sarežģīti dabūt pirkumu čekus.

Ja tev piegādā aizkavējušos bagāžu uz mājām vai citu galamērķi, ņem vērā, ka tas jādara līdz tava dzīvokļa durvīm, nevis mājas durvīm (īpaši aktuāli cilvēkiem, kas dzīvo augstos stāvos bez lifta).

Jāņem vērā, ka nododamajā bagāžā nedrīkst pārvadāt vērtīgas lietas – planšetes, datorus, rotaslietas, fototehniku. Ja izvēlies izmantot kofera slēdzeni, tai jābūt ar apstiprināto TSA sistēmu, kas to ļaus atvērt robežsargiem, un nav vērts likt tādu, kas tikai savieno abas rāvējslēdzēja ļipiņas, šādus čemodānus var ļoti viegli atvērt ar parastu pildspalvu un pēc tam mierīgi aizvērt ciet.

Slēdzenēm būtu jāfiksējas šādi:

20161221_224724-edit

Ja lidmašīna ir pilna un tev atsaka iekāpšanu

Lielākā daļa sevi cienošu aviokompāniju pilnu lidmašīnu gadījumā meklē brīvprātīgos, kas būs gatavi lidot par kompensāciju. Šādas kompensācijas gan visbiežāk tiek piedāvātas ārpus Latvijas. Kad lidoju mājās no Kubas kāda 4 cilvēku ģimene piekrita palikt vairākas dienas ilgāk (pilnībā apmaksāta viesnīca) un saņemt 800 dolārus katram kā kompensāciju no Condor. ASV ir dzirdēts pat par 1300 dolāru kompensācijām, un, protams, nodrošināta vieta citā reisā un izmaksu segšana uz vietas. Šīs kompensācijas dažreiz tiek piedāvātas vaučeros, bet ir dzirdēts arī par skaidras naudas kompensācijām. Vienmēr nekaitē pajautāt vai nākošo reisu viņi nevar nodrošināt biznesa vai pirmajā klasē. Šeit ir laba instrukcija par to kā var apzināti tikt pabīdītam uz nākošo reisu un saņemt kompensāciju un pat bezmaksas pagarināt atvaļinājumu. Atteikta iekāpšana nozīmē to, ka atkal jau pienākas kompensācija pēc regulas!

Vēl esmu reiz iesniegusi sūdzību airBaltic par to, ka sistēmas kļūdas dēļ nebija iespējams reģistrēties lidojumam iepriekš, to nācās darīt lidostā un tika pieprasīta reģistrācijas maksa. Šajā gadījumā man bija saglabājies ekrānšāviņš ar kļūdas paziņojumu, un nauda tika atgriezta.

Kopsavilkumā

Diemžēl nevar pilnībā paļauties uz to, ko saka aviokompāniju un lidostu darbinieki. Ir situācijas, kur pašam jāizlasa pieejamā informācija un jāpieprasa kompensācijas. Aviokompānijas pašas nepārskatīs uz kontu tev pienākošos 250, 400 vai pat 600 eur, ja pats neprasīsi.

Lai veicas ar kompensāciju pieprasīšanu un dalies komentāros ar savu pieredzi!

Biežāk uzdotie jautājumi

1.Vai es varu pieprasīt vienā pieteikumā par citiem cilvēkiem arī?

Jā, var pieprasīt vienā pieteikumā. Ja esat vienas ģimenes locekļi, var norādīt vienu kontu. Ja neesat radinieki, es norādītu visu personu kontus. Es esmu sniegusi pieprasījumus par labu citām personām, norādot viņu bankas informāciju.

2.Vai es varu sniegt pieprasījumu arī par bērnu vai zīdaini? Kas pienākas?

Jā! Arī zīdaiņiem un bērniem līdz 12 gadu vecumam, kam ir lētākas biļetes, pienākas kompensācija, samaksātajai biļetes cenai nav nozīmes. Apjoms un aprūpe pienākas tādā pašā apmērā.

3.Mana lidmašīna nosēdās 2 stundas 58 minūtes pēc paredzētā laika. Vai man kaut kas pienākas?

Tiesas spriedums lietā Germanwings GmbH pret Ronny Henning C-452/13 nosaka: “”atlidošanas laiks”, kas apzīmē kavējuma ilgumu, nozīmē vismaz vienu lidmašīnas durvju atvēršanas laiku, ja pasažieriem ir bijusi iespēja pamest lidmašīnu”. Tā ka noteikti ir jāpieprasa kompensācija, jo maz ticams, ka durvis bija atvērtas un tu varēji pamest lidmašīnu 2 minūtes pēc tam, kad tās riteņi pieskārās pie zemes.

4.Pirmais lidojums kavējās un es nokavēju nākamo. Kādu kompensācijas apjomu man būtu jāprasa, par kuru posmu?

Jāpieprasa par visu posmu. Piemēram, ja lidoji Frankfurte-Maskava-Seula un pirmā reisa kavēšanās dēļ nokavēji visu un galā nonāci vēlāk, tev pienākas 600 eiro.

5.Es lidoju no ES pilsētas uz citu ES pilsētu caur ne-ES valsti. Vai es varu pieprasīt kompensāciju kavēšanās gadījumā?

Jā! Piemēram, ja lidoji Varšava-Maskava-Tallina un pirmais reiss kavējās un tāpēc Tallinā nonāci vēlāk, tev tāpat pienākās kompensācija, pat, ja aviokompānija nav ES aviokompānija! Kopējais attālums ir svarīgs, šajā gadījumā, Varšava-Tallina, un pēc tā arī rēķina kompensācijas apjomu.

6.Vai nepieciešama speciāla veidlapa, lai aizpildītu pieteikumu?

Daudzi cilvēki jautā vai nepieciešama īpaša gaisa transporta pasažieru tiesības es sūdzības veidlapa – es tādu nekad neesmu izmantojusi, vienmēr visām aviokompānijām rakstu brīvā veidā, kā piemērā augstāk.

Nevēlies rakstīt pieteikumu pats? Šādus pakalpojumus piedāvā arī starpnieki.

Airhelp palīdzēs saņemt naudu un cīnīsies ar aviokompāniju tavā vietā (par pieteikumu nav jāmaksā – stapnieks paņem savu pakalpojuma maksu komisijas veidā no saņemtās kompensācijas)

Raksts ir papildināts 21/07/2018


72 comments

  1. Liels paldies, ka šo visu uzrakstīji! Tik daudz ko uzzināju! Es reiz lidoju caur Prāgu un tikai ielidojot uzzināju, ka savienojošais reiss atcelts un esmu pārlikta uz nākošo, kas ir pēc 9h. Un kad prasīju, vai man pienākas kāda kompensācija, tad protams teica, ka nē. Tad nu bija jāzvana uz mājām un vismaz paēdu pa velti, bet tagad zināšu, ka būtu varējusi uzprasīties uz vēl daudz ko.

    1. Prieks, ka noder! Ja Prāgas gadījums bija pēdējo divu gadu laikā, vēl var rakstīt un prasīt naudu 🙂 par to 21 dienu tas tikai Latvijā un tajā vienā tiesas gadījumā parādījās, visur citur Eiropā runā par 2 gadiem.

  2. Paldies par rakstu! Starpcitu, minētā diskusija no Celakajas foruma ir izdzēsta – varēju izlasīt tikai caur webcache saglabāto kopiju. Laikam kāds tūroperators būs palūdzis izdzēst:)

    1. Paldies par komentāru! Nav izdzēsta, šodien visa ceļakāja jau no paša rīta nestrādā. Kā tikko būs atpakaļ, noteikti likšu savu Wizzair piemēru iekšā 🙂

  3. Oh, ceļoju daudz un tiešām noderēs! Liels, liels paldies!! Saglabāju datorā pie grāmatzīmēm! Lai veicās! 🙂

    1. Prieks, ka patika! Tieši vakar dabūju apstiprinājuma epastu no Wizzair, ka viņi maksās tomēr, tā ka nekas nav neiespējams un vienmēr vajag mēģināt!
      Veiksmīgus braucienus!

  4. Paldies par lieliskiem rakstiem un noderīgo info. Kā ir ar kompensācijas pieprasīšanu aviosabiedrībai lidojumam no Taizemes, t.i. lidojums Taizeme-Maskava-Rīga?

    1. Ja lidojāt ar Eiropas aviosabiedrību, tad pienākas. Ja ar Aeroflot (ja reiz caur Maskavu?) vai jebkuru citu ne-ES aviokompāniju, nepienākas. Var meklēt informāciju vai konkrētajā valstī ir kādi līdzīgi noteikumi, zinu, ka tādi ir Turcijā un pēc tiem Turkish Airlines arī maksā kompensācijas, bet par Krieviju pagaidām neesmu dzirdējusi.

  5. Sveiki! Vēlējos paprasīt padomu. Braucot ar ģimeni uz Uk, mūsu reiss aizkavējās vairāk kā par 4 stundām. Lidojām ar Ryanair. Tagad vēlos iesniegt kompensāciju par kavēšanos un esmu iestrēgusi pie pieteikuma aizpildīšanas. Visu esmu aizpildījusi, Bet man neļauj iesniegt, jo neesmu aizpildījusi tēriņu lodziņu. Bet tā kā tas bija vēls vakars, neko nepirkām. Varbūt tad es nemaz nevaru pieprasīt kompensāciju?

    1. Kompensācija pienākas, ja lidojuma aizkavēšanās nebija saistīta ar laikapstākļiem vai streikiem, tas nav saistīts ar izdevumu esamību vai neesamību.
      Ierakstīt 0,00 vai 0,01 centu neļauj?

      1. Neļauj, visādi izmēģināju. Tiem skaitļu lodziņiem apakšā uzraksta, ka summa jāraksta atdalot ar komatu (piem 100.00) un viss.

          1. Rakstīju! Uzdeva jautājumu kāda tad īsti ir problēma un kad centos atbildēt, mani atvienoja, jo laikam pārāk ilgi rakstīju.
            Varbūt Jūs zināt kādu e-pastu uz kuru varētu aizrakstīt. Rakstīju customer servisam, bet tur nāk automātiska atbilde ar iespējām, kuras izvēleties attiecīgajai problēmai, kur es atkal atduros pret to formu, kuru nevaru aizpildīt.

          2. Ieteiktu mēģināt čatā vēlreiz pajautāt, bet parasti vaina ir par neaizpildītajiem logiem, ka kaut kur kaut kas pietrūkst…

          3. P.S. tikko par šo Facebook bija diskusija – obligāti visiem laukiem jābūt aizpildītiem, pat, ja nebija nekādu izmaksu, un, ja lido vairāki cilvēki, bet nav vienā biļetē pirkts, jāaizpilda katram sava forma!

  6. Labdien, ja lidojumi nav savienoti, bet pirkti atseviski,un tehnisku iemeslu del lidmasina atgriezas lidosta uzreiz pec pacelsanas un nakama lidmasinas izlidosana ir 9h velak ka paredzets,un del ta tiek nokavets otrs lidojums uz galamerki, kadu kompensaciju sada gadijuma var pieprasit? (tikai pirktas jaunas biletes otrajam lidojumam,pabraukts ar autobusu uz citu lidostu uc)
    Paldies ieprieks!

    1. Pienākas par pirmo posmu kompensācija, par attālumu, kas bija šim lidojumam nevis visam (jo nesavienotie reisi). Ja bija iegādāta apdrošināšana, kas sedz šo risku, jaunās lidmašīnas biļetes, autobusa biļetes utml var iesniegt apdrošinātājam. Aviokompānijai nav pienākums kompensēt citus izdevumus kā tikai ēdināšanu, viesnīcu (ja bija nakts starpā) un pašu kompensāciju (250,400 vai 600 eur).

  7. Labdien,
    Turkish Airlines pazaudēja bagāžu, pēc ilgas rakstīšanās un visu formu aizpildīšanas viņi piedāvā 700 USD, bet bagāžas vērtība bija gandrīz 2x lielāka. Aizrakstīju viņiem, ka balstoties uz ES regulu max kompensācija var būt pat ap 1600 USD (1131 SDR), viņi atbildēja, ka ja varu iesniegt čekus visām lietām, kas man bija bagāžā, tad viņi var izskatīt summas palielināšanu, bet loģiski, ka tur bija drēbes, higiēnas un citas lietas, kuras tika pirktas labu laiku atpakaļ un es uzskatu, ka tas ir diezgan loģiski, ka čeki nav saglabāti. Vai ir kāda pieredze šādos gadījumos? Varbūt ir zināma kāda tiesas prāva uz kuru atsaukties?

    1. Vai bagāžu pazaudēja braucot no Eiropas Savienības uz kaut kurieni? Ja jā, tad spriežot pēc šī: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm pienākas 1220 eiro. Lai saņemtu lielāku vērtību, bija jādeklarē iepriekš.
      Ja lidojums bija ne no ES (piemēram, mājupceļā no Ķīnas, Indijas vai tml) tad viņu dotie 700 USD, visdrīzākais, ir pašas aviosabiedrības iniciatīva vai arī vietējās turku likumdošanas noteikums (var pameklēt google kādi ir viņiem pašiem tie nosacījumi). Tāda gadījumā varētu būt tikai šī naudiņa.
      Vai ceļojuma apdrošināšana nebija iegādāta? Jo, ja bija, tad parasti šis risks arī ir segts. Vēl var pārbaudīt vai nav spēkā kāda no kredītkartei piesaistītajām apdrošināšanām (parasti jāveic pirkumi ar šo karti – avio biļetes, viesnīcu rezervācijas utml).
      Par specifiskām tiesas prāvām gan diemžēl neesmu dzirdējusi šajā sakarā, bet ja bija lidojums no ES, ieteiktu atsaukties uz regulu un mēģināt prasīt vēlreiz.

      1. Jā, lidojums bija no ES uz valsti, kas atrodas ārpus ES, līdz ar to es uz ES regulu atsaucos pat vairākas reizes, bet viņu feedback serviss ir briesmīgs, viņi man tur neatbildēja divas nedēļas, līdz uzrakstīju uz Rīgas biroju un uz Twitter Turkish airlines help desk, tad beidzot man atbildēja. Pieļauju, ka tas bija sakarā ar to, ka viņi 21 dienu cenšas atrast bagāžu, bet jebkurā gadījumā ignorēšana uz manām ziņām ne par ko labu par viņiem neliecina. Par Monreālas konvencijā aprakstītajiem 1131 SDR arī esmu lietas kursā un nosūtīju pat savas bagāžas sarakstu ar to kas bija somā un cik tas viss aptuveni maksātu, bet beigās viņi piedāvāja tikai 700USD un uz manis sniegto atbildi, ka mana soma bija teju 2 reizes vērtīgāka, tad viņu atbilde bija, ka man ir jāuzrāda čeki par visu, kas bija somā, tad es varu cerēt uz kompensācijas apmēra palielināšanu, bet loģiski, ka vairāk kā pusei no lietām, kas bija somā es nevaru uzrādīt čekus, līdz ar to samierinos ar 700USD un tālāk paralēli kārtoju lietas ar apdrošināšanas kompāniju, kas vēl ir procesā. Bet paralēli tam visam ir problēmas dabūt tos pašus 700USD, jo lai pabeigtu informācijas ievadīšanu par savu banku, tad viņu majaslapā var ievadīt tikai bankas kontu, kam ir jābūt valstī kurā ierados un viņu valūtā, loģiski, ka man ir tikai LV bankas konts un es pat nevaru pabeigt šo informācijas ievadi, lai pabeigtu reģistrāciju kompensācijas saņemšanai. Atkal nācās rakstīt viņiem ziņu pie feedback, vairākas reizes skaidrojot, kas par problēmu. Process vēl turpinās…

        1. Par to valūtu un kontu es ieteiktu piezvanīt uz Rīgas ofisu. Es norādītu vēlreiz uz regulā rakstīto. Pēc tam var rakstīt patērētājiem sūdzību, ka neievēro.
          Savukārt par apdrošināšanu jāuzmanās, lai nesanāk, ka saņemta jau kompensācija no Turkish un vairs nekas nepienākas.

  8. Noderīgs raksts! Paldies autoram!
    Tikko pats iesniedzu kompensācijas pieprasījumu par savu atcelto lidojumu, kuru atcēla pēc 2.5h gaidīšanas lidostā.
    Lidojums bija paredzēts 16:00, bet visu laiku pārcēla izlidošanas laikus, beigās pat uz 18:40. Galu galā vienkārši atcēla lidojumu un bija jālido un Stokholmas uz Rīgu nākamajā dienā caur Frankfurti. Beigās tā arī nepaskaidroja iemeslu kādēļ nelidojām. Debesis bija skaidras tajā vakarā un terorakta draudi nepastāvēja.. Nekas neliecināja par ārkārtas apstākļiem.
    Aviokompānija protams atmaksāja gan viesnīcu, gan iedeva 20eur voucheri vakariņām, bet jūtos, ka kompensācija šajā gadījumā būtu izmaksājama, jo kopumā pazaudēju 16h sava laika.

  9. Paldies par noderigo rakstu un gribu lūgt padomu: 11decembri 17g atlidojam no Hongkonga-Helsinki kur uz Rigu Finnair aizkavejas par 4 st.talak lidojums bija ar Airbaltic .Bagaza aizkavejas par 44 stundam,Rakstiju uz Finnair ;atbilde; par aizkavetam 44 st.nekas ne pienakas,Kadu padou jus man dotu?

    1. Par aizkavētu bagāžu, cik zinu, tiešām nekas nepienākas, ja Rīgā nonācāt laikā. Man Finnair pie lodziņa Rīgā ir devuši pirmās nepieciešamības preces (parasti nepienākas, ja atlido mājās, bet es braucu pēc gara ceļojuma un nakts vidū man pat zobu pasta nebija mājās, somiņa, starp citu, riktīgi jauna bija, aizvien izmantoju). Tā ka par bagāžu diemžēl neko nevaru ieteikt.

  10. Labdien!

    Gribēju lūgt padomu. Februārī lidojam uz Barselonu. Iekapot lidmašīnā jau gaidījām kad lidosim prom, bet kapteinis teica ka mums ir tehniskas problēmas ar dzinēju un visus sūtīja atpakaļ uz terminālu. Beigu beigas reisu atcēla un mēs izlidojam tikai nākama diena. Atrodot jūsu rakstu ari prasījām kompensāciju no Wizzair. Pēc dažam nedēļām saņemam atbildi, ka bija sadursme ar putnu (tā saucamais bird strike), kuru pēc European Court of Justice atzīstā par extraordinary circumstance. Uz manu lūgumu paradīt kaut kādus pierādījumus ka tas reāli bija tā, nevis ir iemesls nemaksāt kompensāciju man atbildēja ka visu informāciju saņem no lidostas un nevienam to nesniedz. Lidosta savukārt saka virzīties pie aviokompānijas. Apburtais loks kaut kāds.

    Jautājums, ir kaut kādas iespējas saņemt kaut-ko – pierādījumus, kompensāciju – vai nav jēgas cīnīties ar viņiem?

    1. Es droši vien rakstītu vēlreiz, ka sadursme ar putnu notikusi gaisā, nevis uz zemes, kamēr lidmašīna stāvēja, tas nozīmē, ka tā varēja notikt tikai lidojumā uz Barselonu, nevis kad lidojāt atpakaļ (un tikmēr varēja atsūtīt citu gaisa kuģi). Šis spriedums gan saka, ka iespējas kaut ko dabūt ir mazas: https://www.moneysavingexpert.com/news/travel/2017/05/passengers-less-likely-to-be-able-to-claim-for-bird-strike-flight-delays-after-eu-ruling-
      Ja pēc otras vēstules viņi vienalga raksta, ka nemaksās, tad es gan ieteiktu griezties pie uzņēmumiem, kas specializējas atmaksu iegūšanā – airhelp, refund me vai tml, viņi gan patur procentu no izmaksas, ja to izdodas dabūt.

      1. Tur un ir tā lieta, ka lidmašīnā vel stāvēja lidosta. Tāpēc mums un rodas šaubas ka putns varētu ielidot dzinējā.

        Paldies par atbildi, rakstīsim tam uzņēmumiem.

  11. Sveiki! Jā, lieliskas juridiski pamatotas diskusijas. Pazīstamai personai bija problēma, ka lidojot atpūtas braucienā uz Brēmeni ar Ryanair rīta reisu bija iepriekšējā vakarā pa tiešo no atpūtas pasākumā nācis. Atteica lidojumu, lai gan dzēris nebija vairāk saguris- arguments Ryainair pārstāvei bija neizskatoties formā un gatavs lidojumam. Pierādījumi un “pūšana” trubiņā, no Ryanair puses netika piemērota. Biļetes tika zaudētas un arī biļete atpakaļ lidojumam Rīga-Brēmene -zaudēta. Vai pienākas kompensācija un kādi būtu Ryanair argumenti atteikumam-“” patīk, nepatīk” princips ir diezgan apšaubāms un arī juridiski nepamatots.

    1. Sveiks! Par juridisko pamatotību neņemos spriest, es neesmu jurists, dalos savā pieredzē, kas varbūt noder citiem nejuristiem 🙂
      Par to gadījumu var mēģināt rakstīt, ka denied boarding, un tad viss pēc regulas, kā aprakstīts rakstā. Es gan neņemos spriest, un cik man zināms, regulā nav aprakstīts, kā notiek atteikšana iekāpt pamatojoties uz citiem iemesliem, būšanu reibumā, pasažieriem, kas smako (kas pēc notusētas nakts varētu būt iemesls arī šajā gadījumā).

  12. Landien!
    Paldies par izsmełošo rakstu! Deva cerības.
    Vēlētos lūgt arī jūsu padomu par savu gadījumu.
    Bija paradzēts lidojums ar Wizzair no Viłñas uz Oslo un nākamajā dienā ar KLM Oslo – Amsterdama.
    Viłñā reiss tika atcelts pēc 4h gaidīšanas, (putna gadījums) un nākamais iespējamais reiss bija tikai pēc divām dienām, kas galīgi nederēja. Par cik AM bija rezervēta viesnīca un citas lietas, ko nevarēju atcelt, pirku jaunas Airbaltic biłetes uz nakamo dienu caur Rīgu, kas izmaksāja diezgan daudz.
    Kā izràdījās, arī atpakał paredzētais lidojums ar KLM tika atcelts, jo nebiju uz pirmo KLM lidojumu no Oslo. (KLM politika) Tāpēc nācās atkal pirkt jaunas biłetes.
    Kà rezultàtā tiku pie lieliem mīnusiem un + 3 norakstītām dienām. Par sabojāto garstāvokli nemaz nerunājot.
    Vai kompānijai būtu jāsedz pārmaksātā nauda par biłetēm + likumā norādītie 250eur (pēc attāluma), vai arī nav jēgas to pieprasīt?
    Kā arī, informācijas centrā tika teikts, ka čekus vajagot pievienot pie sūdzības, bet wizzair lapā nav iespējams pievienot failus.
    Mazliet apmulsums kā labāk rīkoties.
    Mīłš paldies!

    1. Sveika!
      Man liktos tā – ar to putnu gadījumu diezgan bēdīgi ir, jo to tagad gan izmanto kā forsmažoru, ka neko nevar ietekmēt un kompensācija nepienākas. Pienākums gan būtu nogādāt galā, es gan teiktu, ka pēc 2 dienām ir pilnīgi neadekvāti un tur būtu jāprasa ar citu aviokompāniju tuvāk oriģinālajam izlidošanas laikam, un, ja atsakās, tad tās izmaksas jāsedz aviokompānijai (jauna biļete uz Oslo), tātad par jaunajām biļetēm uz Oslo var sniegt čeku (+ ēšanas izmaksas, ja tādas bija). Par čekiem – tas nekas, ka nevar pievienot uzreiz, tos viņi pēc tam var palūgt atsūtīt epastā.
      Biļešu atcelšana KLM gadījumā tā ir, neierodoties uz pirmo posmu, atceļ visu biļeti. To varētu mēģināt sniegt apdrošinātājam, ja bija iegādāta apdrošināšana ar šī riska segumu. Wizzair par to gan vairs nekādas daļas nav.

  13. Sveika. Raksts ļoti labs, bet neatradu mums pēkšņi radušos situāciju. Lidojums Šrilanka-Kijeva-Rīga. Atcelts sobrīd reiss Šrilanka – Kijeva. Kompānija Ukraine International Airlines. Lidojums ne no ES un kompānija tāpat.

    1. Pēc Eiropas regulas diemžēp nekas nepienākas. Varat painteresēties vai Ukrainā nav kāds līdzīgs likums, bet es neesmu dzirdējusi.

  14. Sveiki,lidoju no Bergamo uz Rīgu.Reiss Ryanair kavējās apmēram 4 stundas.Iedeva 5 €pusdienu talonus.Reiss kavējās dēļ tā,ka lidmašīna iepriekš bija Vācijā,bet tur streiks.Bergamo nekāda streika nebija.Aizpildīju pieteikuma anketu sakarā ar regulu,bet neļauj nosūtīt, saka mēğināt vēlāk utt.Ko darīt?

    1. Sveika! Visdrīzākais, nav aizpildīts kāds lauciņš, tādēļ neļauj sūtīt tālāk. Vēlreiz pārbaudi, vai visi lauki ir aizpildīti un mēģini vēlreiz!

  15. Sveiki!
    Lūdzu padomu.
    17. aprīlī Wizzair aizkavēja izlidojumu no Rīgas par 5 h. Iesniedzu prasību par 400,00 EUR, pievienojot arī lidostas “Rīga” apstiprinājumu par kavēšanos. Šodien saņēmu atteikumu, pamatojoties uz ārkārtas apstākļiem. Paši ārkārtas apstākļi atteikumā nav norādīti.
    Kā man tālāk labāk darīt?
    Rakstīt atkārtoti Wiizair, atsaucoties uz to pašu lietas nr.? Kā formulēt savus iebildumus atteikumam?
    Rakstīt Latvijas PTAC?
    Rakstīt Ungārijas PTAC?

    1. Sveiks! Ja vien Rīgā tajā dienā nebija kādi specifiski laikapstākļi – stiprs vējš, migla, vai arī tehniskas problēmas (ciet skrejceļš, kā rezultātā visas lidmašīnas lidoja citur utml) tad nebūs nepārvarama vara. Var painteresēties lidostā vai šajā dienā nebija kāds īpašs iemesls. Var vēlreiz rakstīt Wizzair, lai precizē kādi tieši nepārvarami apstākļi. Ja saka, ka tehniskas problēmas, tad šis tiek izmantots ļoti bieži un 99% tā nav taisnība! Tehniskas problēmas nav uzskatāmas par nepārvaramu varu, ja vien tie nav teroristu/sabotāžas rezultātā vai arī par tiem nav paziņojis lidmašīnas ražotājs vai lidojumus aizliegusi kompetentā iestāde. Te var atsaukties uz Wallentin-Hermann lietu pret Alitalia C-549/07, kas tieši to arī nolēma.

      1. Paldies! Izsmeļoši. Laika apstākļi bija labi. Lidmašīnas ielidoja un izlidoja. Tā kā taisnība manā pusē. Tikai jādabū tas cauri. Rakstīšu vēlreiz. Ja atteiks, tad būs jādod firmai, kam tas ir bizness.

  16. Lauciņus visus aizpildīju,citādi neļauj pabeigt operāciju. Bet saka,ka nevar pieņemt sūdzību,lai aizpilda vēlāk.Ko vēlāk? Nu jau 2 mēnešus mēğinu pēc lidojuma un nekā.Jāvēršas jurista birojos?

  17. Labdien!
    25. maijā Wizzair aizkavēja lidojumu 29 stundas un 57 minūtes. Uzrakstīju pretenziju par kompensācijas izmaksu 400 EUR apmērā sev un saviem ģimenes locekļiem. Saņēmu atteikumu izmaksāt kompensāciju ar pamatojumu, ka lidojums kavējās operatīvo iemeslu dēļ. Pēc mana lūgumu pamatot, kādi bija operatīvie iemesli, man atbildēja, ka viņiem nav tiesību iesniegt dokumentus un raportus, kas saistīti ar lidojuma kavēšanu.
    Gribēju palūgt, vai varat ieteikt kādu starpnieku, kurš var palīdzēt piedzīt kompensāciju no aviokompānijas?

    1. Raksti vēlreiz – nav tādu operatīvo apstākļu, kas var kavēt lidojuma atteikšanu un lai maksā ragā. Raksti, ka ja nemaksās, sūdzēsies PTAC. Nupat dzirdēju, ka vienai grupiņai cilvēku izmaksāja 2000 eur (5 cilv) pēc sūdzības PTAC tieši par Wizzair un ar analoģisku atrakstīšanos sākumā!

  18. Ļoti noderīgs raksts!Es diemžēl nezināju savas tiesības uz kompensāciju🤔Mums 25.02.2018 plkst.10.00 bija paredzēts no Rīgas čarteris uz Ēģipti. Mēs plkst.9.30 iekāpām lidmašīnā,bet pateica,ka tehnisku iemeslu dēļ lidmašīna nelidos. Mēs izkāpam no lidmašīnas āra un gaidījām tālāko informāciju.Plkst.13.00 mums pateica,ka reiss ir atcelts un paredzēts izlidot nākamajā dienā plkst.8.00 no rīta. Nākamajā dienā arī laicīgi izlidojām. Cik ilgā laikā var iesniegt pieprasījumu?

    1. Vajag rakstīt pieprasījumu! Principā Eiropas likumdošana nenosaka konkrētu laiku (lai gan Latvijā dažviet ir pavīdējusi informācija par 2 nedēļām). Citi droši sniedz par 2 gadus pēc notikuma. Brīdinu gan, ja lidojums bija ar Smartlynx čarteri, no viņiem nav vieglidabūt kompensāciju, zinu tikai VIENU gadījumu, kad tas ir izdevies, un tur aizgāja līdz tiesai. Bet tas ir iespējams, ja ir uzņēmība. Prasiet par visiem ģimenes locekļiem (arī maziem bērniem, ja tādi lidoja). Cik man ir nācies lidot ar Smartlynx, vienmēr kavē (mazāk par 4 h nav bijis ne reizes – esmu lidojusi uz Tenerifi, Tunisiju un Horvātiju ar viņiem), un šādu nebeidzamu atteikumu dēļ par kompensāciju (kā arī zināmās aprindās klīstošām runām, ka viņi ļoti lepojas ar kompensāciju nemaksāšanu), es šīs aviokompānijas pakalpojumus neizmantoju.

  19. Super informacija Alina! Liels paldies par tik izsmeljoshu un skaidru info! Rakstishu pieteikumu augshaa par nokaveto reisuu

  20. Kristīne, arī mēs cenšamies saņemt kādu kompensāciju par 25.05.18. nenotikušo reisu uz Barselonu. Vai varu sazināties ar Tevi? Tas pats – kompānija atteica, minot operatīvos iemeslus.

  21. Paldies! Ļoooti noderīga info.
    Tikko braucu uz Barselonu. Air Baltik izlidojot kavēja apm. stundu, Tanī galā no tūr operatora mūs neviens nesagaidīja.Zvani uz Latviju – neatbild. Pēc vairākiem zvaniem uz Barselonas kompāniju , mūs tomēr atrada un aizveda uz citu viesnīcu nekā bija paredzēts, bet – pēc ekskursiju plāna šinī vakarā bija paredzēta izmitināšana Barselonas viesnīcā un strūklaku šova apskate. To mēs neredzejām.
    Kā vēlāk paskaidroja BEGONIJA , sakarā ar lidmašīnas kavēšanos , mēs uz to nevarējam paspēt un viņi nolēmuši programmu mainīt. Bet mūs neviens par to neinformēja . Vai es varu celt prasību lidkompānijai par kaut kādu kompensāciju ? Jā, arī koferim rokturi bija nodauzīti .

    1. Par stundas kavējumu no aviokompānijas nekas nepienākas. Vienīgais, kas nāk prātā, ja jums bija apdrošināšana, tad varat iesniegt tiem par iztērēto naudu (tieši cik maksāja ekskursija). Bet arī tad, iespējams, neapmaksās, man savulaik par neizmantoto viesnīcas nakti nesedza neko.
      Par nodauzītajiem rokturiem – 10 dienu laikā no bojājuma lidostā jāsaņem izziņa par bojājumu, tad ar šo izziņu var vērties lidsabiedrībā un viņi remontē vai kompensē. Var pie apdrošinātāja arī vērsties. Bez izziņas diemžēl neko nevar darīt.

      1. Paldies par šo padomu lapu. Secināju, ka es arī biju tajā 17.05.18. Wizzair reisā uz Bari, par kuru rakstīja Artis (09.05.18.). Tā izlidošana no Rīgas kavējās par 5 stundām. Alīna, kā domā, ir vērts viņiem uzrakstīt. Bijām divi ar vienā reizē pirktu biļeti. Tad sanāk, ka mēs teorētiski varam pieprasīt kompensāciju par 2 x 400 EUR? Interesanti būtu zināt, vai Artis izcīnīja no viņiem kompensāciju.

        1. Kompensācija pienākas par katru personu, tā ka var rakstīt par abiem (un saņemt kompensāciju uz viena konta). Ja izpildās regulas noteikumi – noteikti vajag rakstīt!

  22. Labdien, sakiet lūdzu, kāda valodā jāraksta pretenziju? Mēğināšu dabūt kompensāciju no vakardienas kāvēšanas wizz uz 3 stundam.

  23. Beāte says:
    June 18, 2018 at 17:20
    Kristīne, arī mēs cenšamies saņemt kādu kompensāciju par 25.05.18. nenotikušo reisu uz Barselonu. Vai varu sazināties ar Tevi? Tas pats – kompānija atteica, minot operatīvos iemeslus.

    Beāte. Te raksta Kristīne par 25.05.2018. nenotikušo reisu. Mans epasts kristine.aizpure@inbox.lv

  24. 25. maijā Wizzair aizkavēja lidojumu 29 stundas un 57 minūtes. Uzrakstīju pretenziju par kompensācijas izmaksu 400 EUR apmērā sev un saviem ģimenes locekļiem. Saņēmu atteikumu izmaksāt kompensāciju ar pamatojumu, ka lidojums kavējās operatīvo iemeslu dēļ. Pēc mana lūgumu pamatot, kādi bija operatīvie iemesli, man atbildēja, ka viņiem nav tiesību iesniegt dokumentus un raportus, kas saistīti ar lidojuma kavēšanu.
    Rakstīju atkārtoti un atbildi nesagaidīju, vispār ignorēja. Nolēmu vērsties AirHelp.com, kas nodarbojas ar kompensāciju piedzīšanu. Pietiekumu iesniedzu 12.06.2018. un naudu saņēmu pēc 4 mēnešiem gan sev, gan saviem ģimenes locekļiem. AirHelp ieturēja 25% komisijas maksu.

  25. Labdien, jautājums: bijām nopirkuši biļetes uz SAS savienoto reisu Rīga – Hītrova caur Kopenhāgenu 13. septembra rītā, jo 10:00 bija jābūt Hītrovā (tur gaidīja speciāls autobuss, lai nogādātu bērnu universitātē). Biļetes nopirkām jau 20. jūnijā. Pēc dažām dienām mums no SAS atnāk e-pasts, ka esam pārcelti uz  13. septembra vakara reisu, kas mums absolūti nederēja (rīta reiss Rīga – Kopenhāgena tika anulēts). Vienojāmies ar aviokompāniju, ka mūsu lidojums tiek pārcelts uz piedāvātā laika vakara reisu, tikai dienu ātrāk, respektīvi 12. septembrī. Tā rezultātā, mums nācās rezervēt viesnīcu. Vai varam pieprasīt no aviokompānijas kompensāciju par viesnīcas izdevumiem, ja viņi par atceltu reisu informēja tik laicīgi?

    1. To es būtu ieteikusi prasīt jau pārrunu procesā! Pēc tam, var mēģināt, bet mazliet māc šaubas, ka piekritīs. Vēl var prasīt apdrošinātājam!

      1. Iesakiet ko lai dara. 16.oktobrī robežsardzei bija problēmas ar pasu kontroli nokavēja reisus vairāki desmiti cilvēku,tur bija īsts haoss. Mēs nokavējām reisu uz Stanstedu un tālāk reisu uz Faro. Ryannair teica ka nav viņu vaina, Neko nepiedāvāja. Nopirkām citas biļetes kas izmaksāja daudz naudas, jo esam 4. Apdrošinātāji arī neko nemaksās, jo neesot apdrošināšanas gadījums. Sanāk ka esam vainīgi ,bet nesaprotu kur.

        1. Pirmais, kas noteikti jāņem vērā, ir vai bijāt vismaz 2h pirms reisa jau vai nē. Jo ja nē, tad lidosta atsauksies uz šo kā iemeslu. Ja bijāt, tad rakstītu iesniegumu Lidostai Rīga. Kura apdrošināšana atteica? Jo principā 2h iepriekš esot, un tāpat nokavēkot, tas jau būtu tomēr neparedzamas varas apstāklis un apdrošināšanai būtu jāsedz.

  26. Labdien!
    Lidoju no Lisabonas uz Liepāju caur Rīgu. Ielidošana Rīgā nokavējās un līdz ar to nokavēju arī savienoto biļeti uz Liepāju. Informācijas centrā man piedāvāja naktī doties uz Liepāju ar taksometru. No tā es atteicos.Turklāt mana bagāža tika iekrauta lidmašīnā uz Liepāju un aizlidoja bez manis. Vēlētos uzzināt, vai man pienākas kaut kāda kompensācija, jeb man bija jāpiekrīt braukt naktī ar taksometru?

    1. Ja galā (ar taksometru) nonāktu vismaz 3h vēlāk, tad pienāktos gan, pat ja taksometru neizmantojāt.

  27. Raksta iespaidā uzrakstīju pieteikumu Ryanair par kavētu reisu. Pati aviokompānija arī atsūtija jau nosēžoties Rīgā, ka kavējums ir virs 3 stundām. Pēc divām nedēļām uz manu iesniegumu atnāca atbilde, ka reiss kavēts zibens spēriena dēļ, kas ir ārpus ryanair kontroles. Nu tātad iespēra iepriekšējā reisa laikā – jo reāli lidmasīna stāvēja slēgta un stundu pēc tam, kad bija man jālido prom, sākās tikai tehniskā apskate. Vai ir jēga turpināt cīņu, jo problēmas jau bija iepriekšējam reisam, nevis tam ar kuru lidoju pēc tam es. Varbūt ir kāda ideja vai pieredze.. Paldies.

    1. Sveiks! Kā reizi tikko uz līdzīgu situāciju forumā atbildēju – šādā gadījumā vajag vērsties attiecīgās valsts PTAC (var pajautāt mūsu PTAC, bet, iespējams, teiks, lai vērsies tajā valstī, no kuras izlidoji), lai atsūta apstiprinošus dokumentus, ka tāds zibens tiešām bija.

  28. Paldies. Gan jau, ka nebija. Reāli domājot gan aviokompānijai bija laiks atsūtīt jaunu gaisa kuģi, jo takš laicīgi zināja, ka no Vācijas atlidojošais uz Latviju laikā neizlidos, jo būs jāpārbauda. Domāju uzrakstīt atbildes vēstuli Ryanair un paskatīties, jo viņi atbild otrajā piegājienā.

Pievienot komentāru