Kā saņemt kompensāciju par aizkavētu, nozaudētu vai sabojātu bagāžu?

Šķiet, teju katram, kurš aktīvāk ceļo ar lidmašīnu, ir gadījies, ka neatnāk soma. Tu stāvi pie bagāžas lentas, vēro, kā no tās pazūd pēdējās somas, bet tavējā kā nav, tā nav. Ja pagaidām tā vēl nav gadījies, tad tas ir tikai laika jautājums, jo, biežāk ceļojot, tas mirklis agri vai vēlu pienāk!

Visbiežāk čemodāni aizkavējas, ja lido ar savienotiem reisiem, īpaši, ja ir īss savienojums, taču man ir gadījies, ka soma aizkavējas arī lidojot ar tiešo reisu vai arī, ja savienojums ir garš.

Ja soma ir aizkavējusies, nenokar degunu, jo tas var kļūt par patīkamu bonusu! Labā ziņa ir tāda, ka kompensāciju par aizkavētu, nozaudētu vai salauztu somu var saņemt pat tad, ja tev nav ceļojumu apdrošināšanas (starptautiskiem lidojumiem)! Laba ceļojumu polise gan šo procesu padarīs vēl vienkāršāku. Man somas ir aizkavētas desmitiem (!) reižu un dažas no manām mīļākajām drēbēm ir pirktas tieši šādi! Tāpēc šajā rakstā izstāstīšu savu pieredzi par to, kas notiek, ja soma ir aizkavējusies un kā rīkoties.

Līdzīgi raksti:

Kā no aviokompānijas saņemt kompensāciju par aizkavētu lidojumu

Kā izvēlēties ceļojumu apdrošināšanu

Rīcība lidostā, ja ir aizkavēta bagāža

Kad bagāžas zonā uz tablo parādās “pēdējā soma izkrāmēta” vai arī lenta ir apstājusies un jaunas somas vairs neparādās, un tavējā tā arī nav atbraukusi, ir laiks doties uz “Lost & found” jeb pazudušo lietu nodaļu lidostā. Tā tipiski ir kaut kur turpat blakus bagāžas lentām, dažās lidostās, tas ir viens kiosks gan vispār nozaudētām lietām, gan bagāžai, citās, lielās lidostās, tas ir atsevišķs stends. Uz šo pašu vietu jādodas, ja tev ir arī sabojāta bagāža – piemēram, somai ir nolauzti riteņi, rokturi utml.

Visvieglāk šo vietu atrast ir pajautājot jebkuram darbiniekam uz vietas. Tipiski, tā ir tieši pie lentām, tātad, pirms pamet lidostu, un tai nav pieeja no ārpuses (neizejot drošības kontroli). Ja sabojātas bagāžas faktu atklāj vēlāk, atgriežoties lidostā, parasti darbinieki tad pavada līdz šai zonai, jo tai bieži nav brīvas piekļuves no ielas. Sabojātas somas (arī bērnu ratu) faktu vari fiksēt līdz pat 10 dienām pēc atlidošanas (dažos resursos ir norādītas 7 dienas, tāpēc drošības labad pieturies pie 7!).

Kad esi pie lodziņa, darbinieks palūgs uzrādīt bagāžas taloniņu. Ir ļoti svarīgi, lai šis taloniņš tev ir! Tāpēc nepazaudē to. Lai arī sistēmā varēs atrast somu pēc biļešu numura, esmu dzirdējusi par gadījumiem, ka bez tā tas ir ļoti sarežģīti.

kā saņemt kompensāciju par aizkavētu somu nozaudētu bagāžu

Rīcība pie lodziņa, ja ir aizkavēta bagāža

Kā rīkoties, kad nokļūsti “Lost & Found”? Darbinieks iztaujās, kāda ir tava bagāža, no piemēriem parādīs dažādu somu zīmējumus, un tev būs jānorāda, kāda ir tava. Svarīgi: ja vien ir iespēja, jau mājās nofotografē savu somu, tas palīdzēs šajā procesā!

Sistēmā tiks pārbaudīts, kad soma pēdējoreiz ir fiksēta. Parasti savienotu reisu gadījumā tā būs iepriekšējā lidosta. Bet gadās, ka soma aizceļo kaut kur pavisam citur. Parasti darbinieks apskatās, kad ir nākamais lidojums un provizoriski pasaka, kad soma varētu atnākt.

Tev pajautās, uz kurieni somu piegādāt. Somu piegādā līdz durvīm, tātad, ja dzīvo piektajā stāvā bez lifta, to jāaiznes līdz dzīvokļa durvīm. Ja esi ceļojumā, to piegādās uz viesnīcu. Somas piegādā gan uz citām pilsētām, gan vari izvēlēties, lai somu sūta uzreiz mājās, ja redzi, ka no tās vairs nebūs jēga.

Darbinieks tev izsniegs “Property Irregularity Report” jeb PIR. Svarīgi: uzreiz to nofotografē, jo šo dokumentu tev vajadzēs vēlāk, gan, lai sazinātos ar aviokompāniju, gan, lai iesniegtu pieprasījumu apdrošinātājam, kā arī, somai nepienākot, varēsi zvanīt uz norādīto numuru vai skatīties mājaslapā soma statusu.

Esot ārzemēs, parasti Tev arī piedāvās pirmo nepieciešamības preču somiņu – t-kreklu, zobu birsti, dažreiz, apakšveļu, dezodorantu, ķemmi utml. Ja darbinieks to aizmirst piedāvāt, palūdz. Atbraucot uz mājas lidostu, tādu parasti neizsniedz! Bet, tāpat var pajautāt, ja ir nepieciešamība, man ir izdevies saņemt šādu komplektu, atlidojot uz Rīgu pēc gara ceļojuma, kad zinu, ka man mājās nemaz nav ne zobubirstes, ne zobupastas, jo viss palicis somā. Ārzemēs dažas pirmās nepieciešamības preces mēdz bezmaksas iedot arī viesnīcā, visbiežākais gan 4-5* viesnīcās, vai vismaz viesnīcā to var iegādāties – noteikti saglabā pirkuma čekus!

Dažās lidostās var saņemt nelielu naudas kompensāciju pirmajiem pirkumiem. Tās  summas gan parasti ir niecīgas, man savulaik iedeva aptuveni $25 vērtībā naudu Seišelās, aptuveni $100  ASV (ASV arī mēdz piedāvāt čekus – tos ir ļoti grūti atprečot, labāk izvēlēties skaidru naudu!). Pirkumus mēdz segt arī tūroperatori, piemēram, Kubā man vācu tūroperators izmaksāja aptuveni $120 pirkumu kompensāciju.

Rīcība pie lodziņa, ja ir salauzta bagāža (vai bērnu rati)

Ja tev ir sabojāta bagāža vai bērnu rati, arī tad tev pie lodziņa izsniegs apstiprinājuma dokumentu un pateiks, kā jārīkojas tālāk. Svarīgi: ja tev jautā, vai tev ir ceļojumu apdrošināšana, saki, ka nav! (pat, ja ir!), jo esmu saskārusies, ka tad saka – labi, tad griezieties pie viņiem. Šī ir galīgi ačgārna pieeja, jo tā ir aviosabiedrības atbildība, labot tavu somu, un daudziem apdrošinātājiem ir pašrisks, kas jāmaksā pašam ceļotājam! Pie apdrošinātāja vēl pagūsi vērsties, tāpēc vispirms noskaidro iespējas lidostā.

Tāpat, iespējams, tev uzreiz jautās, cik soma ir veca un cik tā maksāja. Ja pateiksi, ka somai ir desmit gadi un tā maksāja 50 eiro, tad, visdrīzākais, tev pateiks “šīs somas vērtība ir uzskatāma par nulli, jo katru gadu tā ir zaudējusi X procentus savas vērtības”. Vismaz lidostā man nekad nav prasīts uzrādīt pirkuma apliecinājuma dokumentus par somu. Ir gan dzirdēts par apdrošinātājiem, kas šādus dokumentus prasa. Čemodānu čekus vispār ir vērts pieglabāt kādā “mākonī” pieejai. Man ir pieticis arī ar “rekur līdzīga soma internetveikalā”, lai noteiktu somas vērtību.

Tipiski, sabojātas somas gadījumā tiks piedāvāts kāds no šiem variantiem, tas ir atkarīgs no lidostas un aviosabiedrības, ar kuru lido:

  • Meistara kontakti, uz kurieni būs jāved soma, lai to salabotu par aviokompānijas naudu, uzrādot dokumentu
  • Uzreiz uz vietas iedos jaunu somu (tipiskāk, ASV) vai iedos kontaktus aviosabiedrības birojam, kur šo somu saņemt. Ņem vērā, ka šis nav vienmēr labākais variants. Piemēram, man tikko pirktai, pirmajā lidojumā brutāli saplēstai vieglsvara auduma somai (izskatījās, ka to kaut kur iespieda, jo tā bija arī notraipīta ar eļļu) piedāvāja iedot vietā cieto somu, kas bija mazāka un svēra vismaz 3 kg vairāk par manējo. Tā nav uzskatāma par analogu somu! No šāda piedāvājuma atteicos. Ja dodies uz aviosabiedrības biroju pēc jaunas somas, noderēs gan mērlente, gan rokas svari, lai pārliecinātos par somas parametru atbilstību vēlamajam.
  • Iedos informāciju, kur vērsties, lai saņemtu kompensāciju par bojātu somu – vai nu uzreiz fiksētu summu vai arī varēsi iesniegt aviokompānijai čekus, jo nesīsi pie sava meistara.

Salauztas bagāžas gadījumā tad tālāk ir vienkārši – rīkojies pēc darbinieka ieteikuma un saņem kompensāciju. Ja redzi, ka ir aizķeršanās ar apmaksu, piedāvā tikai citu somu, kas nav analoga vai ir kādas citas problēmas, un tev ir ceļojumu apdrošināšana, kas sedz bagāžas bojājumus, vērsies pie viņiem. Jārēķinās, ka bieži vien pašrisks var būt lielāks nekā remontdarbu izmaksas.

lidojumā pazudusi soma

Kādus pirkumus sedz apdrošinātājs pie aizkavētas bagāžas?

Tev izsniedz PIR un jāgaida, kad atbrauks soma. Ko tālāk? Tālāk sākas iepirkšanās! Svarīgi: vairums apdrošinātāju sedz izdevumus, ja soma kavē vismaz 4 stundas. Tāpēc, ja tev pasaka, ka soma atlidos ar nākamo reisu pēc pusstundas, varbūt gluži vēl nesteidzies uz veikalu.

Šajā brīdī ir svarīgi zināt, ko sedz tavs apdrošinātājs. Lai arī  starptautiskos lidojumus, kā arī ES iekšienē notiekošajos lidojumos pēc Monreālas konvencijas aviokompānijai ir pienākums segt pirmās nepieciešamības preces līdz pat 1600 eur vērtībā, prakse parāda, ka no aviokompānijām saņemt pilnu segumu ir ļoti grūti. Kāpēc?

  • Dažas aviokompānijas apgalvo, ka segs tikai higiēnas preces pilnībā, bet citas nesegs nemaz vai tikai 50% vērtībā, jo nopirktās lietas jau cilvēkam pēc tam paliek! Konvencijā gan tā nav rakstīts. Šīs pašas aviokompānijas mēdz, piemēram, biznesa klases pasažieriem apmaksāt visu iesniegto.
  • Dažas aviokompānijas apgalvos, ka iegādājies pārāk dārgas preces, ka tās nav uzskatāmas par pirmās nepieciešamības precēm. Piemēram, man bija situācija, ka man pirmajā dienā pēc atlidošanas bija jādodas uz svarīgu pieņemšanu. Ir aviokompānijas, kas atteiksies segt kleitu, kurpes vai uzvalku, sakot, ka tās nav pirmās nepieciešamības preces. Tipiski, ar apdrošinātājiem šī saruna ir vienkāršāka.

Diemžēl, aviokompāniju lēmumu šajā ziņā ir ļoti grūti apstrīdēt, īpaši, ja ir darīšana ar ārvalstu kompāniju ārpus ES. Neskatoties uz to, ka Monreālas konvencija ir saistoša aviokompānijām 136 valstīs (biedru saraksts pieejams šeit), reāli var nākties sūdzēt tās tiesā. Latvijā, protams, var vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Jāatceras, ka Monreālas konvencija ārpus ES darbojas tikai starptautiskiem lidojumiem (Eiropas Savienībā – visiem), tāpēc, ja, piemēram, soma aizkavējas iekšējā Brazīlijas lidojumā, kompensācija nepienākas, kaut arī Brazīlija ir konvencijas dalībvalsts.

Es parasti izvēlos pieprasījumu uzreiz sniegt savam apdrošinātājam un saņemt atmaksu no viņa. Jebkurā gadījumā gan tas nozīmē, ka ir jāiztērē sava nauda, kuru pēc tam atgriezīs.

Ja vēlies, lai Tavā vietā pieprasījumu aviokompānijai iesniedz kāds cits, lūdzu vērsies pie starpniekiem, piemēram, AirHelp vai tādiem, kas uz to specializējas. Jāatceras gan, ka viņi paturēs komisijas maksu par palīdzību. NB: Es individuāli par šo jautājumu nekonsultēju.

Piemēri precēm, ko es pirku, un ko man sedza apdrošinātājs pie aizkavētas somas:

  • Zobu birste, zobu pasta, mutes skalojamais līdzeklis, zobu diegs
  • Sieviešu higiēnas preces
  • Dezodorants, ķemme
  • Apakšveļa (vairāki komplekti), tajā skaitā, naktskrekls/pidžama
  • Zeķes, zeķubikses (vairāki komplekti)
  • Kopjošā kosmētika – sejas krēms, acu krēms, kosmētikas noņēmējs, SPF krēms
  • Bezrecepšu medikamenti
  • Dekoratīvā kosmētika – tonālais krēms, konsīleris, pūderis, acu ēnas, skropstu tuša, acu zīmulis, lūpukrāsa (par šo esmu saņēmusi īpaši daudz jautājumu, vai tiešām tās skaitās pirmās nepieciešamības preces – man nekad ne ar vienu apdrošinātāju par to nav bijušas nekādas diskusijas, viss ir apmaksāts bez aizķeršanās)
  • Apģērbi un apavi, atbilstoši sezonai un brauciena mērķim, man dažādos braucienos ir apmaksāti šie:
    • Džinsu bikses
    • Botas, Sandales, lietišķas kurpes
    • Peldkostīms
    • Vasaras kleita
    • Darījumu kleita
    • Darījumu kostīms un tā sastāvdaļas – blūzes, žaketes, bikses
    • Rudens jaka

Apģērbus es parasti iegādājos komplektos – būs grūti paskaidrot kāpēc tika nopirktas 10 kleitas, iztērējot visu pirkumu limitu. Bet, ja es iegādājos drēbes komplektiem, piemēram, dienas sapulcēm, vakariņām, aktivitātēm, kas paredzētas, aizķeršanās nav bijušas.

Par laimi, man nav nācies pirkt dārgu inventāru sporta aktivitātēm, bet, ja lido ar to, jau laicīgi uzzini, vai tavs apdrošinātājs to segtu – piemēram, velosipēdus, slēpes, niršanas ekipējums.

Svarīgi: nav pienākums atrast vislētāko preci. Es parasti iegādājos preces, kādas es pirktu sev pati. Parasti, man nav ārkārtīgi daudz laika iepirkties, tāpēc bieži nākas iet uz tuvāko veikalu, kur lietas var nopirkt un man nav iespējas sameklēt lētāko. Ir gadījies, ka man ir darījumu kostīms no zināma zīmola, un gandrīz vai kartona apavi, jo tie ir vienīgie, kuri man der, ko tik ātri varu nopirkt. Ātri nopirkt nepieciešamo nav viegli, tāpēc apdrošināšanas limits parasti tērējas ātri – pat, ja tie ir 1000 vai pat 2000 eur, it īpaši, ja nepieciešams inventārs.

Svarīgi: ko segs tava polise, ir atkarīgs no tā, kas ir norādīts tāds noteikumos! Tas, ka man dažādi (gan Latvijas, gan citu valstu) apdrošinātāji ir seguši augstāk norādītās lietas, nenozīmē, ka tā būs jebkurai polisei!

!! Ļoti svarīgi: obligāti saglabā visus pirkuma čekus, nofotografē tos uzreiz!

Čeku iesniegšana apdrošinātājam vai aviokompānijai par pirmās nepieciešamības pirkumiem

Tad, attiecīgi, vari iesniegt čekus vai apdrošinātājam, vai aviokompānijai. Praksē, apdrošinātāji parasti lietas izvērtē ātrāk un izmaksā naudu ātrāk.

Vai var sniegt uzreiz abiem diviem, gan apdrošinātājam, gan aviokompānijai? Formāli, vairumam apdrošinātāju ir noteikums, ka nedrīksti iesniegt izdevumus, ko jau ir sedzis kāds cits. Vai kāds to pārbauda praksē, grūti spriest, bet sniegšana abiem var tikt uzskatīta par krāpniecību.

Vai var iesniegt vairākiem apdrošinātājiem, piemēram, man ir divas polises, kas segtu? Tieši tāpat kā aprakstīts augstāk, jau segtas izmaksas nevajadzētu iesniegt kādam citam. Ja izmaksas ir lielākas, nekā segums (piemēram, polise sedz līdz 500 eur, bet reāli izmaksas ir 700), tad gan droši par starpību var sniegt citam apdrošinātājam vai aviokompānijai.

Dažās polisēs ir minēts, ka nopirktās lietas apdrošināšanas kompānija var lūgt atgriezt viņiem, kad soma ir saņemta. Praksē, man nekad nevienam nekas nav bijis jāatgriež, bet, tas nenozīmē, ka kāds tiešām šo nepieprasīs.

Ko darīt, ja lidojumā nodotā soma pazūd pavisam?

Ko darīt, ja soma pazūd pavisam? Ja 21 dienas laikā bagāža neatrodas, un aviokompānija nezina, kur tā atrodas, tad soma tiek uzskatīta par pazudušu.

Šajā gadījumā, tev būs jāiesniedz bagāžas saturs, iekāpšanas karte, bagāžas talons, PIR, somas apraksts. Arī tad pienākas kompensācija līdz 1600 eur vērtībā, pēc Monreālas konvencijas. Tad ir jāvēršas pie aviosabiedrības. Uzzini arī pie sava apdrošinātāja vai totāla bagāžas zuduma gadījumā nepienākas papildu segums.

Ko darīt, lai izvairītos no neērtībām, kas saistītas ar aizkavētu vai nozaudētu bagāžu?

  • Nelikt vērtīgas lietas nododamajās somās – tā nav vieta planšetēm, datoriem, rotaslietām. Vērtīgas lietas netiks atmaksātas, ja tava soma pazudīs pavisam. Labāk nelikt arī, piemēram, mājas vai auto atslēgas, bet eksistē polises, kas sedz arī, piemēram, slēdzenes nomaiņu dzīvoklim, ja atslēgas bija bagāžā.
  • Pirmās nepieciešamības preces, kuras zini, ka tev noteikti vajadzēs, ieliec rokas bagāžā – apģērbu komplektu vienai dienai, īpaši apakšveļu, jo bikses, kreklus paratsi var pagūt izmazgāt viesnīcā, ja ir liela nepieciešamība.
  • Nofotografē savu somu pirms to nodot, lai atvieglotu skaidrošanos pie lodziņa.
  • Pievērs uzmanību, kā tiek reģistrēta tava soma pie izlidošanas, īpaši, ja ar ceļabiedriem ir dažādas apdrošināšanas. Gadās, ka visas somas “uzliek” uz vienu pasažieri. Lai arī apdrošinātājiem to parasti var izskaidrot, ka tā ir industrijas prakse, tas tomēr lietas sarežģī. Tāpēc seko līdzi, kuram pasažierim tiek piereģistrēta kura soma.
  • Izmanto AirTag vai Tile izsekošanas ierīces, kas ļaus tev (bieži vien, momentā) noteikt, kur atrodas tava soma, vai pat lidojuma laikā redzēt, ka soma nav iekrāmēta. Internetā ir daudz stāstu par to, ka aviokompānijām nav ne jausmas, kur atrodas pazudušās mantas, un cilvēki tās atrod pateicoties AirTag. Gadās, ka pazudusī soma atrodas aviosabiedrības vai lidostas noliktavā kaimiņu ēkā, un cilvēki kopā ar darbiniekiem iet šīs somas meklēt.
  • Neizvēlies lidojumus ar pārāk īsu savienojuma laiku. Lai arī tā būs aviokompānijas atbildība, nogādāt tevi galā, ja nokavēsi savienojumu, potenciālais kavējums vai zvērīga skriešana uz nākamo reisu nav vienīgā problēma šādiem lidojumiem, jo arī somas var aizkavēties.
  • Daudzās somās ir īpaša kabatiņa, kur var ievietot informāciju par to, kam bagāža pieder – tajā ir vērts ielikt vizītkarti! Dažreiz šādas kabatiņas ir somām ārpusē, vai arī ir atsevišķi pieliekamas, kā piekariņi. Jāatceras gan, ka dažādas uzliktas lietas pie somas parasti nav ieteicami, jo var ieķerties mehānismos, tāpēc jāizvērtē, vai konkrētais piekariņš nebūs traucējošs un tieši neveicinās somas bojājumus.
  • Noteikti noplēs nost vecās uzlīmes no somas, kas tur palikušas no iepriekšējiem lidojumiem!

Ir situācijas, kur somas kavēšanās nav kritiska, bet pat kļūst par patīkamu bonusu, iepriekšanos par naudu, ko tev pēc tam atmaksā. Bet, tas prasa laiku, ko ceļojumā varētu izmantot citādi, un tomēr vienmēr ir satraukums – ko atmaksās? Vai atmaksās? Cik ilgā laikā?

Piemēri un mana rīcība, kad ceļojumā aizkavējas bagāža

Man soma ir neatnākusi patiešām daudz reizes, tos visus pat vairs nevarētu uzskaitīt, jo visu gadījumu detaļas pat vairs neatceros. Taču daži atmiņā vēl ir palikuši. Daži piemēri no maniem lidojumiem, kad soma neatnāca:

Dubaija. Lidojums Rīga-Hamburga-Dubaija ar airBaltic un Emirates.

Atlidojot uz Dubaiju vēlu vakarā, mana soma galā nebija, kaut savienojuma laiks Hamburgas lidostā bija garāks par stundu. Man iedeva pirmās nepieciešamības preču komplektu un teica, ka tā varētu atlidot ar nākamo reisu pēc dažām stundām, taču nākamajā rītā somas aizvien nebija. Uzvilku aviokompānijas iedoto polo kreklu, un aptiekā blakus viesnīcai nopirku pirmās nepieciešamības higiēnas preces un kosmētiku. Pa dienu aviokompānija nebija sazvanāma, beigās mani draugi izmantoja savu “zelta biedru” līniju, lai noskaidrotu bagāža statusu, somu solīja vēlāk vakarā. Tā kā nākamajā dienā man bija darba pasākums, vakarā nācās iegādāties arī drēbes un apavus vairāku simtu eiro vērtībā. Vakarā somas nebija. Somu atveda aiznākamajā dienā pēc atlidošanas, kad es jau devos uz taksometru, lai brauktu uz darbu. Apdrošināšana pilnībā sedza visus manus pirkumus (britu korporatīvā polise)

Kuba. Lidojums Frankfurte-Varadero ar Condor.

Neskatoties uz to, ka uz Varadero man bija tiešais reiss no Frankfurtes, mana soma netika iekrāmēta, vienīgajai no mūsu kompānijas (mēs bijām 8 cilvēki). Man uzreiz lidostā pateica, ka nākamais reiss būs tikai pēc 4 dienām, nekādas pirmās nepieciešamības preces netika iedotas. Man bija daži sīkumi rokas bagāžā, tāpēc pirmo dienu varēju iztikt, viesnīcas veikalā iegādājos dažus sīkumus – šortus, SPF, taču nekas cits no drēbēm man tur nederēja. Vienīgie šorti, ko atradu, bija pusaudžu peldšorti. Diemžēl citur Varadero saskāros ar to, ka nekur neizsniedza čekus. Man piedāvāja uzrakstīt manu pirkumu aprakstu uz rūtiņu burtnīcas lapas. Visbeidzot, man izdevās atrast kādu ārkārtīgi dārgu veikalu pie citas viesnīcas, kur varēju maksāt ar karti un par čeku kalpoja bankas termināļa kopija (šis ir riskanti, jo oficiāli nav īsti maksājumu apliecinošs dokuments). Rūtaino burtnīcu čekus man apmaksāja tūrisma aģents, kurš bija ieradies stāstīt par ekskursijām un viņam bija iespēja segt līdz $120 dolāriem izdevumus. Nebija priecīgs par tādiem čekiem, bet piekrita apmaksāt. Pārējos čekus man sniedza apdrošināšana. Somu patiešām atveda tikai pēc četrām dienām (Swedbank polise)

Madride. Lidojums Mumbaja-Londona-Madride ar British Airways.

Lai arī man bija pietiekami garš savienojums Hītrovas lidostā, jau biju dzirdējusi, ka šajā lidostā somas pazūd bieži. Atlidojot Madridē, man teica, ka soma varētu būt vēlāk vakarā, jo ir vēl viens reiss no Hītrovas. Diemžēl, soma neatbrauca. Man iedeva pirmās nepieciešamības preču komplektu, taču tajā maz kas bija izmantojams, krekls bija milzīga izmēra. Nākamajā rītā man 11:00 bija jāizbrauc no viesnīcas uz darba sapulci, tāpēc skrēju uz 10:00 uz veikalu, kad tas atveras, iegādāties visu nepieciešamo. 40 minūšu laikā nopirku darba kostīmu, apakšveļu, kosmētiku, nācās nopirkt vienīgās kurpes, kas man derēja. Apdrošināšana pilnībā sedza visas izmaksas. Somu man atveda nākamās dienas vakarā (Swedbank polise)

Seišelas. Lidojums Rīga-Amsterdama-Abū Dabī-Mahe. Etihad.

Dodoties uz mūsu kāzām Seišelās, mums aizkavējās soma. Par laimi, pats svarīgākais mums bija līdzi, un līdz kāzām vēl bija dažas dienas rezervē. Lidostā mums katram iedeva $25 vērtībā naudu. Tā kā uzreiz braucām uz viesnīcu uz citas salas, vienīgā iespēja kaut ko iegādāties bija tur. Viesnīca mums iedeva pareo un kreklus, iegādājāmies arī SPF, vēl kreklus un kleitas man. Par laimi, somas atbrauca dienu pirms kāzām, jo tomēr dažas svarīgas lietas tur bija.

ASV. Lidojums Rīga-Frankfurte-Čikāga-Sanantoio

Tā kā Čikāgā lidostā bija problēmas sniega dēļ, mūsu somas neatlidoja un nebija zināms, kad būs. Visam bonusā vēl arī mūsu viesnīca bija rezervējuši vairāk viesiem nekā ir numuriņi, un pirmo nakti bija jāpaliek citā viesnīcā. Nākamajā dienā braucām uz lielo outletu, kur iegādājos apģērbus, tajā skaitā, arī zināma zīmola vakarkleitu, jo vakarā bija jādodas uz pasākumu. Somas atnāca vēl tikai nākamajā dienā. Apdrošināšana visu sedza (zviedru korporatīvā polise).

Rīga – rīcība mājās. Lidojums no ASV ar Finnair.

Atbraucot mājās no ASV, mūsu somas uz Rīgu neatlidoja, bet palika Helsinkos, jo lidmašīnā neesot bijusi vieta. Lidostā mums sākumā negribēja dot pirmās nepieciešamības komplektu, bet beigās tomēr pierunāju mums to iedot, jo mājās nebija pat ne zobu birstes un bija nakts vidus. Somas atbrauca tikai nākamās dienas vakarā. Tolaik man bija polise, kas sedza nelielus pirkumus arī mājupceļā (tas ir liels izņēmums un, cik zinu, vairums, ka ne pat visas Latvijas polises nesedz aizkavētas bagāžas risku mājupceļā), un man atmaksāja dažu apģērbu iegādi. Soma atbrauca nākamās dienas vakarā (zviedru korporatīvā polise).

Vai Tev ir gadījies, ka soma aizkavējas? Kā tu rīkojies? Vai tev sedza iztērēto naudu?

Līdzīgi raksti:

Kā no aviokompānijas saņemt kompensāciju par aizkavētu lidojumu


Pievienot komentāru