Kā mēs pirmo reizi uzkāpām uz kruīza kuģa

Kā, jūs nekad neesat bijuši uz kruīza kuģa? Nu taču vismaz līdz Stokholmai, vai tad ne?” Tā mums ir jautājuši ne vienu vien reizi, un tā bija pilnīga patiesība līdz pat šim brīdim!

Šoreiz uz kuģa kāpām ekskursijas nolūkos, un tas bija Royal Caribbean International kuģis Serenade of the Seas, kas piestāja Rīgā, un mūs tur uzaicināja Estravel pārstāvji.

Mazais milzītis

Pirmais pārsteigums bija par kuģa izmēru – 90 kilotonnu smagais kuģis, kurā ir ietilpība 2490 pasažieriem un 850 apkalpes locekļiem (izrādās, aptuveni viens apkalpes loceklis uz katriem trim pasažieriem ir industrijas standarts). Kuģis ir tik liels, ka piestāja nevis Rīgas pasažieru ostā, bet gan teju Daugavgrīvā, KS Terminālī. Tomēr, klausoties stāstījumā par kuģi, uzzinām, ka,  salīdzinot ar citiem kuģiem, Serenade of the Seas tāds mazulītis vien ir!

Noskaidrojām, jo kuģis mazāks, jo vairāk galamērķos tas piestāj, jo ne visas ostas spēj uzņemt vislielākos kuģus. Jo lielāks kuģis, jo vairāk tas pats kļūst par galamērķi. Salīdzinājumam, All Inclusive brīvdienas pie baseina vienā viesnīcā, tad te līdzīgi, tikai piestāj teju katru dienu citā vietā. Protams, no kuģa, tam piestājot ostās, iespējams nokāpt un doties ekskursijā.

Galamērķi un pasažieri

Dienā, kad apmeklējām kuģi Rīgā, izskatījās, ka teju visi pasažieri devušies pilsētas apskatē, vien daži atpūtās baseinos un pirtīs, vai daži vecāka gadagājuma cilvēki laiski lika puzles kuģa izklaides zonā.

Tad arī radās jautājums par vecumu. Vidējais kruīza kuģa pasažieris esot 38 gadus vecs (daudzas ģimenes dodas kruīzos ar bērniem), savukārt Baltijas jūras kruīziem tas ir krietni lielāks, jau pāri par 60 gadiem.

Kur tad īsti var aizbraukt kruīzā? Par Baltijas jūras kruīziem bija dzirdēts, par Karību arī (aizvien stāv prātā kādas pazīstamas meitenes sociālajos tīklos redzētā 20 bilžu galerijā ar 7 dažādām salām!), varot braukt arī no Singapūras pa Āziju. Pieredzējušākie kruīzu fani dodas uz Aļasku, un ir arī Austrālijas un Jaunzēlandes kruīzi, Tuvo Austrumu kruīzi un Vidusjūras kruīzi. Par Vidusjūras kruīziem laikam dzirdēts visvairāk, arī blogā rakstījām par Santorīnī salas apmeklējumu no “otras puses”, kad sezona jau iet uz beigām un kruīza kuģu tur nav.

Izrādās, nav paredzēts kruīza vidū no tā nokāpt nost pavisam – jo jābrauc esot viss kruīzs, tādēļ kruīza kuģis nebūs metode kā pārvietoties starp salām, ja interesē tikai daļa no maršruta.

Protokols

Uzkāpjot uz kuģa, mums bija jāatstāj dokumenti (kā uzzināju, ja ir vēlēšanās, pases ostās apzīmogo!), tad jāiziet drošības pārbaude (uz kuģa nav atļauts ienest alkoholu, beznodokļu zonā pirktās preces tiek nodotas atsevišķi, un saņemamas pēc kruīza beigām) un esam klāt. Pirmais, kas iekrīt acīs, ir daudzās ostu inaugurācijas plāksnes, kas kuģim piešķirtas, pirmo reizi piestājot – tur ir gan Puertoriko, gan Havajas, gan daudzas, daudzas citas.

Atkarībā no sezonas, šis pats kuģis vasarā ir Baltijas jūrā, rudenī Jaunanglijā, bet ziemā – Karību salās. Uz kādas sienas ieraugām arī Vūpijas Goldbergas attēlu, tas tādēļ, ka viņa ir šī kuģa krustmāte.

Ko velk uz kruīza kuģa, kādi apģērbi ir pieņemami? Galvenais, lai ērti, bet pietiekami pieklājīgi, lai baudītu vakariņas kopā ar citiem viesiem, kas nav nekas jauns, jo daudzās viesnīcās kūrorta zonās bieži redzēts, ka šortos ģērbtus vīriešus vai dāmas peldkostīmos sūta pārģērbties. Vienīgā atšķirība ir tāda, ka kruīza laikā ir vienas īpašās vakariņas jeb pieņemšana pie kapteiņa, kurā uz smalko maltīti paredzēts ierasties vakarkleitās un uzvalkos, šo vakariņu apmeklēšana gan nebūt nav obligāta!

Citādāk, visas ēdienreizes bufetē ir iekļautas, jāpiemaksā vien par alkoholiskiem un citādi īpašiem dzērieniem, kā arī, ja ir vēlēšanās īpašām vakariņām arī citās reizēs, tās var rezervēt kādā no daudzajiem kuģa restorāniem. Patiesībā, sistēma tiešām ļoti atgādina lielās pludmales viesnīcas kūrortos. Arī citas iezīmes ir līdzīgas – plaša SPA zona, sporta zāle, kuģa kinoteātris un pat kazino.

Cenas un rezervācijas

Bija radies priekšstats, ka kruīzs ir kaut kas ļoti dārgs. Dienu pirms vizītes pētot cenas, izrādās, ka slēgtā tipa kajītē, 3 dienu kruīzs maksā sākot no 400 dolāriem, un tas ar iekļautu ēšanu! Ekskursijas laikā gan nevienu kajīti neredzējām, jo kuģi parasti ir pilni, kā arī šoreiz!

Daudziem kuģiem pieejamas rezervācijas jau uz nākošā gada nogali, bet citiem vairs nemaz nav vietu, piemēram, Symphony of the Seas kruīziem, kas tiks nolaists ūdenī 2018.gada aprīlī un būs lielākais kruīza kuģis pasaulē!

Kruīzu var rezervēt internetā Royal Caribbean International  mājaslapā vai arī caur kādu no tūrisma aģentiem Latvijā, piemēram, Estravel.

Telpas

Bez kajītes ir arī citas vietas, ko redzēt, piemēram, āra baseins, plašais kuģa klājs, daudzās kafejnīcas, bāri, un kāda telpa izrādēm, kur mūsu vizītes laikā dziedātāju komanda vada mēģinājumu. Kuģī arī pieejami bērnu pieskatītāju pakalpojumi, un dažādas aktivitātes visu vecumu bērniem.

Vislielāko sajūsmu gan izraisa tualete, jo pat tur jūrniecības tēma ir ieturēta un spogulis ir iluminatora formā! Kāpēc kuģiem un lidmašīnām ir apaļi vai ieapaļi logi? Izrādās, tas ir inženierrisinājums, jo stūri ir vājās vietas, kur visbiežāk rodas plaisas, apaļas formas logiem šādas problēmas nav.

Vienīgā būtiskā atšķirība starp kūrortiem un kruīza kuģiem, ir interneta pieejamība – internets pagaidām nav pieejams bez maksas, jo uz kuģa to nodrošina satelīts. Mums pastāstīja, ka nedēļas karte šobrīd ir ap $70 vienam pieslēgumam. Iespēja tiešām atpūsties no interneta!

Dzīve uz kuģa

Dažas dienas pēc kuģa apmeklējuma, rodas iespēja iepazīties ar latviešu meiteni, kas savulaik trīs gadus strādājusi uz kuģa. Tad nu man ir iespēja iztaujāt, vai tiešām ir tā, kā stāsta? Vai uz kuģa nav brīvdienu, un kādas prasības tiem, kas vēlas saistīt savu profesionāli darbu ar jūru?

Izrādās, pirmos desmit mēnešus viņa braukusi Aļaskas kruīzā, ar brīvo laiku pa dienas vidu un naktī, bet bez atsevišķām brīvdienām, redzot arī visu to, ko redz tūristi. Interesanti, ka pat pēc 10 mēnešiem Aļaskā viņa minēja, ka noteikti gribētu tur atgriezties vēlreiz, jo daba tur ir fantastiska!

Galvenā prasība bijusi angļu valodas zināšanas, un laba disciplīna. Man pastāstīja, ka tā ir lieliska iespēja apceļot pasauli jauniešiem. Sekojot līdzi ceļojumu blogeriem Instagram un citur, jau biju ievērojusi, ka daudzi savu mīlestību pret ceļošanu ieguvuši tieši šādā veidā!

Kopsavilkumā

Skaidrs ir tas, ka kādu dienu šādā kruīzā dosimies arī mēs. Vai nu tās būs Karību salas un arī mums būs 20 fotogrāfijas no 7 vietām, vai arī nopietnāka foto ekspedīcija uz Aļasku (vai varbūt – kāds no izslavētajiem kruīziem, kur polārajās teritorijās līdzi ir arī zinātnieki, kas vakaros kuģa apmeklētājiem lasa lekcijas par dzīvo dabu?), tomēr kruīzs viennozīmīgi izskatās pēc tādas pārvietošanās metodes, kas mums varētu iet pie sirds. Ne velti ir dzirdēts, ka tie, kas izmēģina kruīzu vienreiz, turpmāk vēlas ceļot tieši tā!


4 comments

  1. Man atkal bija žēl to cilvēku no kruīza kuģiem, kas neredzēja un neizjuta Santorini atmosfēru agrā rītā, kad lielākā daļa viesu vēl guļ un var vērot, kāviss apkārt pamazām atmostas, vai vēlu vakarā ar fantastiskajām Imerovigli gaismām.

    1. Santorini vispār burvīga vieta, man kādreiz vispār nebija ienācis prātā, ka es tur varētu nokļūt, un pēc salas apmeklēšanas skaidrs, kāpēc to bieži piemin skaistāko vietu pasaulē topā 🙂

      1. Man arī ne! Vēl pirms ceļojuma biju skeptiska, vai pareizais galamērķis, jo pati sala diezgan tuksnešaina. Bet Fira un Imerovigli gan skaistas, un pat ar vienu dienu pietiek, lai apskatītu.

        Kas man patika no tiem kuģiem, tā bija uguņošana, kuru daži, kas no ostas devās tālāk vakaros, sarīkoja saviem viesiem. Tas noteikti bija skaistāk no klaja nekā no salas augšas.

        Un mēs paši gribam doties kruīzā. Karību salas vai Nīla, tas gan vēl nav zināms 🙂

        1. Par salūtiem tas man ir kaut kas jauns, es nezināju, ka tādi tiek rādīti viesiem! Noteikti super izskatās, salūts un sala fonā!
          Es domāju, ka jūs kruīza arī ar mazo varētu mierīgi aizbraukt, pēc kādiem diviem gadiem jau nu vispār noteikti 🙂

Pievienot komentāru