Kā mēs lidojām ar jauno lidmašīnu CS300

Kāda īsti ir izslavētā jaunā Bombardier CS300 lidmašīna? Nesen mums beidzot bija iespēja izmēģināt ar šo gaisa kuģi, līdz pēdējam nebijām pārliecināti, ka sanāks, jo jau līdz šim citu lidojumu rezervācijās rādījās šīs lidmašīnas nosaukums, taču, beidzot, lidojumā uz Parīzi un atpakaļ uz Rīgu, mums tas izdevās!

Galvenā atšķirība, ko pamanījām uzreiz, ir vietu izkārtojums lidmašīnā. Lidmašīnā ir vieta 145 pasažieriem, un krēslu rindas ir izkārtotas pa diviem un trijiem, nevis simetriski trīs un trīs vai divas un divas.

Ilgi spriedām par to kā nez tiek izlīdzināt pasažieru svars? Brīnījāmies arī kur īsti atrodas biznesa klase, jo klases atdaloša aizkara te nebija.

Īpaši iepatikās gaiši zaļais apgaismojums, iekāpjot lidmašīnā.

 

Kā arī mazie ekrāniņi, kas rāda, cik tālu esam jau aizlidojuši, turpat arī rādīja video par drošību, un, patīkami bija redzēt, ka tiek pareklamēta arī Latvija.

Bagāžas nodalījumi atšķiras ar to, ka tiem ir nevis atverams vāks, bet gan viss nodalījums atrodas zemāk, līdzīgi kā parasti ir lielajām lidmašīnām transatlantiskajos reisos, tāpēc garākie cilvēkiem jāuzmanās, lai neatsist galvu. Uz aci bija grūti novērtēt vai tajos vietas ir vairāk (oficiāli paziņots, ka lielākie nodalījumi šajā lidmašīnu klasē), jo šoreiz lidojām tikai ar mazo foto somu, bet izskatījās, ka vietas pietika visiem un neviens nebija spiests čemodānu likt pie kājām vai nest uz citu novietojumu.

Tas, ko gan varēja novērtēt uz aci un uz ausi, ir tas, ka lidmašīna noteikti ir klusāka par daudzām, ar kurām nācies lidot līdz šim. Noteikti īpaši klusāka par to gaisa kuģi, kas pa vakariem lido virs manas mājas un, izdzirdot lidmašīnas troksni, zinu, cik ir pulkstenis, un ka beidzot ir laiks likt nost grāmatu un doties pie miera! Lidmašīnas iekšpusē klusumu noteikti jūt – nav sajūta, ka jāliek austiņas kaut vai tāpēc, lai varētu palasīt, un mierīgi varējām sarunāties.

Tā kā abi ar vīru esam diezgan gari (varam lepoties ar 183 cm augumu), tad ļoti svarīgi bija vietas daudzums kājām. Pilnīgi pietiekoši! Tāpat arī patīkami pārsteidza sēdekļu platums, starp citu, vidējais sēdeklis ir nedaudz platāks par abiem malējiem, tāpēc noteikti nebūs jājūtas iespiestam! Tieši tāpēc pasaulē pazīstamais The Points Guy nesen rakstīja, ka CS300 ir ērtākā ekonomiskā klase pasaulē. 

Atšķirībā no citām lidmašīnām un īpaši Q400, CS300 gaisa kuģī ir ļoti plaša tualete – ja citur tajā varēja knapi ielīst, tad šeit pilnīgi pietiks vietas visiem, te ir arī pārtinamais galdiņš. Turpceļā gan izlietnes krānā nebija ūdens, labi, ka rokas neziepēju uzreiz!

Vēl gaidot rindā uz tualeti, samulsināja zīmīte par to vai tualete aizņemta vai nē, un novēroju, ka citi pasažieri arī tā uzreiz nesaprata, ir vaļā vai ciet. Cik sapratu, tualetes lidmašīnā ir divas, un tā, kas bija atvērta lietošanai pasažieriem, bija lidmašīnas aizmugurē. Daudzi gan, pēc pieraduma, devās uz lidmašīnas priekšpusi un vienā brīdī pasažieriem atļāva izmantot ar to tualeti, acīmredzot lielās rindas dēļ aizmugurē.

Atpakaļceļā nododot bagāžu un interesējoties par iespēju samainīt sistēmas iedalītās vietas, īsi aprunājāmies ar lidostas darbinieku Parīzē, kurš ļoti izbrīnījās par manu jautājumu vai tiešām lidosim ar CS300 arī atpakaļ (bija paredzēts Boeing), un atbildēja ar “You surely do know your planes!” (tu nu gan pārzini lidmašīnas!). Tad ieraugot nelielo lidmašīnas nozīmīti man pie džempera pasmaidīja un tad parunājām ceļojumiem un blogošanu.

Arī atpakaļceļā izbaudījām mierīgu lidojumu, vērojot fantastisku saulrietu.

Par to kā mums gāja Parīzē, lasi šeit!


3 comments

  1. Varētu būt patīkami. Pieļauju, ka vēl jaunas lietas smarža 😀 Nu tā kā auto, kuri nāk no salona …

Pievienot komentāru