Kas jāņem vērā braucot ar Eurostar vilcienu uz Londonu

Kā ir braukt ar Eurostar vilcienu no Briseles vai Parīzes uz Londonu, zem Lamanša šauruma? Kad man kolēģi ieteica to kā ātrāko, vienkāršāko veidu, lai nokļūtu no Briseles Londonā, es tomēr atmetu šo domu, jo šķita pārāk sarežģīti. Tomēr tā kā mans reiss uz Londonu tika atcelts (un par to es pieprasīju kompensāciju kā aprakstīts šajā rakstā), man nācās braukt ar Eurostar vilcienu, kā izrādījās, tas ir ļoti vienkārši! Tas aizņem vien divas stundas un pa ceļam nav jāpārsēžas. Tā kā viens no iemesliem kāpēc negribēju braukt ar vilcienu bija satraukums, ka nezināšu, kā tas būs, nolēmu aprakstīt savu pieredzi, lai iedrošinātu citus izmantot šo pārvietošanās metodi.

Kur nopirkt biļetes: piemēram, SNCB International un citās vilcienu biļešu tirdzniecības vietāsCik ilgi tas aizņem: vilciens brauc aptuveni divas stundas. Piestāj Lillē un Ebbsfleet.

Cik maksā Eurostar vilciena biļete: Standarta (otrās klases) biļetes vienā virzienā ir sākot no 50 eiro, turp-atpakaļ 66 eiro. Standard Premier (1.klasē) no 128 eiro vienā virzienā un 193 eiro turp-atpakaļ. Mana biļete bija diezgan dārga – 280 eiro Standard Premier (1.klasē), jo tā bija pirkta pēdējā brīdī.

Cik somas drīkst ņemt vilcienā: 2 lielos čemodānus un mazo rokas bagāžu, bez svara ierobežojuma

Cik iepriekš var nopirkt biļetes: 180 dienas pirms paredzētā izbraukšanas datuma

Cik ātri brauc vilciens: Lamanša šaurumā 160 km/h, ārpus tā 300 km/h.

cik maksā vilciena biļete eiropā

 

Nokļūšana stacijā

Pirmais, ar ko jārēķinās, ir nokļūšana stacijā. Vilciens atiet no Bruxelles Midi stacijas un pienāk London St. Pancras stacijā. Tā kā biju pie lidostas, man sastrēgumstundā brauciens ar taksi aizņēma aptuveni 40 minūtes un maksāja 50 eiro. Ar Uber būtu gandrīz divas reizes lētāk, tomēr tā kā man līdz vilcienam bija ļoti maz laika un taksometra šoferis vairākās vietās brauca pa sabiedriskā transporta joslām, tas atmaksājās.

ratiņkrēslu pieejamība vilcienā

Cik laicīgi jābūt Eurostar vilciena stacijā un kā atrast peronu

Uz biļetes rakstīts, ka uz reģistrēšanos vilcienam jāierodas vismaz 30 minūtes pirms atiešanas laika. Sastrēgumu dēļ es biju klāt kādas 25 minūtes pirms, ienākot stacijā un paejot aptuveni 20 metrus, labajā pusē bija rakstīts “Channel Terminal“, ieejot tur iekšā jānoskanē biļete vārtos (līdzīgi kā lidostā pirms drošības kontroles).

Kā izpaužas vilcienu stacijas drošības kontrole un pasu pārbaude

Pēc reģistrācijas (rindas nebija) jāizstāv neliela rinda uz drošības kontroli. Rinda virzījās ļoti ātri, jāizņem laukā bija tikai dators un elektroniskā grāmata, šķidrumiem ierobežojumu nebija. Tālāk sekoja pasu pārbaude, vispirms Beļģijas pusē manu pasi apskatījās darbinieks, tālāk Lielbritānijas drošības zonā ieejot, biometriskās pases turētāji devās uz pašapkalpošanās automātiem, pārējie – pie lodziņa. Reģistrācija, drošības pārbaude un pasu pārbaude kopumā aizņēma minūtes 7, ne vairāk. Kamēr stāvēju rindā, tika atskaņots paziņojums, ka visiem Londonas vilciena pasažieriem jādodas uz reģistrāciju, kurai tobrīd es jau biju izgājusi cauri. Vēl daži cilvēki tobrīd iegāja iekšā. Man daži apgalvoja, ka mēdzot ierasties desmit minūtes pirms vilciena, bet tik ļoti vēlu gan es laikam neriskētu atnākt, īpaši pirmoreiz, jo te tomēr ir arī pasu pārbaude un kādu jautājumu gadījumā varētu aizkavēties.

francijas beļģijas un lielbritānijas vilcieni

Pirms doties uz vilcienu & iešana uz vilcienu

Ja ierodies ļoti laicīgi, aiz pasu kontroles, iespējams apsēsties, ir daži veikali, atpūtas zona un labierīcības. Tā kā citi cilvēki jau devās uz vilcienu, es sekoju viņiem un nolēmu tur neuzkavēties. Pie nākamajiem vārtiem ceļš sadalījās, šajā brīdī jāapskatās, kurā vagonā esi. Es biju 14. vagonā, tāpēc man bija jāiet uz labo pusi. Ar eskalatoru uzbraucu pie vilciena, perons bija teju tukšs, vien pa kādam nesteidzīgam pasažierim kāpa iekšā.

eiropas ceļojums ar vilcienu un cenas

Iekāpt būtu ieteicams pa biļetē norādītā vagona durvīm, nevis virzīties cauri vilcienam. Pie vagona durvīm sagaidīja pavadone, kas sistēma atzīmēja, ka es esmu ieradusies, un informēja, ka mana vieta ir blakus kādai ģimenei, bet viņiem vagona otrā pusē ir viens pilnīgi brīvs galdiņš četrām personām un lai es dodos turp, man būšot vieglāk strādāt. Pēc tā kā es iekāpu, viņa devās pārbaudīt kur apsēdās kādi citi cilvēki, kas bija iekāpuši otrā pusē un nebija pieteikušies pie viņas, un palūdza turpmāk iekāpt pa pareizajām durvīm.

Vilcienā

Vilcienā bija ļoti daudz vietas – gan somām, gan kājām. Manā biļetē bija norādīts, ka drīkstu vest 2 bagāžas vienības un 1 rokas bagāžas vienība. Vilcienam abās pusēs bija statīvi ar trijiem plauktiem (kopā 12 plaukti) lielajām bagāžas vienībām, un virs visām sēdvietām bija vieta mazajām somām.

cik kg var ņemt somu

Sēdvietas ir izkārtotas pa četrām ap galdiņu vienā pusē un pa divām ap galdiņu otrā pusē. Braucot vienatnē vietas kājām bija ļoti daudz, pieļauju, ka braucot ar svešu cilvēku gan varbūt sanāktu paspārdīties.

eurostar vilciena labākās sēdvietas

Galdiņam bija neslīdoša virsma, kur ērti novietot datoru, speciāls izbīdāms paliktnis rokām/datoram, elektrības rozetes (Lielbritānijas rozete un USB), un vilcienā pieejams internets. Abās vagona pusēs ir tīras tualetes.

Pēc aptuveni četrdesmit minūtēm braucienā tika atnests ēdiens – manā brauciena dienā tas bija auksts cepts lasis ar piedevām (varēja izvēlēties arī veģetāro), smalkmaizīte, dzērieni (sulas, limonādes, daži viesi izvēlējās alu vai vīnu). Pēc brītiņa atnesa arī tēju, ko vēlāk piedāvāja papildināt.

veģetārais un īpašais ēdiens pirmajā klasē eiropas vilcienā

Kopsavilkumā

Lai arī mans vilciens aizkavējās, jo uz sliedēm bija izskrējis kāds cilvēks (un par kavējumu es no Eurostar saņēmu kompensāciju! Lasi šeit, kā man ar to veicās), tomēr brauciens bija ļoti patīkams un noteikti turpmāk izskatīšu vilcienu kā variantu, lai nokļūtu no Londonas Parīzē vai Briselē! Tas ir krietni mierīgāk nekā ar lidmašīn, visu ceļu var strādāt, ir vairāk vietas kājām un mantām, un vilciens iebrauc pašā pilsētas centrā! Es noteikti braukšu ar šo vilcienu vēl!

Kur nopirkt biļetes: piemēram, SNCB International un citās vilcienu biļešu tirdzniecības vietās

Līdzīgi raksti:

Ko pasākt, ja ilgi jāgaida Frankfurtes lidostā

Kā saņemt naudas atmaksu par aizkavētu Eurostar vilcienu

Kā pieteikties kompensācijai no aviosabiedrības par atceltu vai aizkavētu reisu


3 comments

  1. Rakstītāja aizmirsa norādīt “NELIELO” ceniņu par braucienu, kas turp-atpakaļ izmaksās aptuveni “nieka” 150 eiro 😉

    1. OTRAIS paragrāfs rakstā, iekopēju tev atsevišķi:
      Cik maksā Eurostar vilciena biļete: Standarta (otrās klases) biļetes vienā virzienā ir sākot no 50 eiro, turp-atpakaļ 66 eiro. Standard Premier (1.klasē) no 128 eiro vienā virzienā un 193 eiro turp-atpakaļ. Mana biļete bija diezgan dārga – 280 eiro Standard Premier (1.klasē), jo tā bija pirkta pēdējā brīdī.

Pievienot komentāru