Kas jāzina nomājot automašīnu ASV?

Plāno nomāt automašīnu ASV? Šis raksts tev palīdzēs atrast atbildes uz šiem ar auto īri Amerikā saistītajiem jautājumiem:

  • Kā atrast vislētāko auto nomu ASV?
  • Cik liels būs auto nomas depozīts? Vai nepieciešama kredītkarte?
  • Vai nepieciešama papildu apdrošināšana?
  • Cik liels nobraukums tiek pieļauts?
  • Kāda ir maksas ceļu sistēma Ziemeļamerikā?
  • Cik lielu mašīnu izvēlēties?
  • Vai mūsu tiesības der braukšanai ASV un kas ir starptautiskās tiesības – IDP International Driver’s Permit.
  • .. kā arī daudzi citi svarīgi praktiski sīkumi.

ASV bez problēmām esmu nomājusi auto neskaitāmas reizes un tādēļ sagatavoju šo rakstu ar savu pieredzi.

auto noma asv amerika kā nomāt īrēt roadtrip praktiski štati

Kur nomāt vislētāko automašīnu, kāds ir depozīts un vai ir nobraukuma ierobežojums?

Principā, varianti kā īrēt auto ir trīs:

  • Dažādas lapas, kuras pašas nepiedāvā auto nomu, bet ir starpnieki. Līdz ar aviobiļetēm un viesnīcām tādās lapās kā Expedia, Net Flights un simtos citu, ir auto noma (vislētākais variants)
  • Pa tiešo no nomas kantoriem, tādiem kā EuropcarHertz, Avis, Budget un neskaitāmiem citiem (parasti mazliet dārgāks nekā iepriekšējais variants)
  • Atbraucot uz jebkuru no nomas punktiem personīgi (šis gandrīz nekad nebūs lētākais variants)

Esmu nomājusi automašīnu ASV vairākkārt, katru reizi izvērtējot vairākus piedāvājumus, un tomēr katru reizi izvēloties www.netflights.com tādēļ visa aprakstītā pieredze būs par to, kā nomā veicies ar viņiem. Cena vienmēr ir bijusi vislētākā, piedevām, izvēloties Alamo nomu (kas arī ir vislētākā cena), tajā bija iekļauta arī apdrošināšana. Lai arī lapa ir domāta patērētājiem Lielbritānijā (ne velti cenas tiek atspoguļotas britu mārciņās), man nebija nekādu problēmu ar tās izmantošanu, atrodoties Latvijā. Es pat kaut kur dzirdēju stāstu, ka nomu darbinieki esot brīnījušies, kā izdevies dabūt tik lētu cenu. Atkarībā no automašīnas tipa, pieejamības, saņemšanas un nodošanas pilsētām, iespējams dabūt automašīnu par aptuveni $20 dienā, ieskaitot apdrošināšanu. Par $30 jau sanāk pilna izmēra sedans, un tādas automašīnas kā Ford Mustang var būt pieejamas pat par tikai $45 dienā! Ja redzi cenas piedāvājumu lapā ap $10, vienmēr pārbaudi, vai ir iekļauta apdrošināšana (sīkāka informācija par to veidiem seko zemāk).

Man ar Alamo nekad nav bijusi nekāda depozīta maksa (pretstatā īrei Eiropā, kur vienmēr nepieciešama vairākus simtus un pat tūkstošus liela maksa!). Tomēr obligāti nepieciešama kredītkarte – Visa vai MasterCard. Es parasti īrēju auto ar savu Luminor PINS MasterCard karti.

Cik esmu nomājusi mašīnu, nekad nav bijuši nobraukuma ierobežojumi. Mans personīgais rekords is ap 5500 km jeb ap 3500 jūdzēm 2,5 nedēļās ar šo auto:

detroita amerika kanāda ceļojums atvaļinājums ar auto

Kā izvēlēties atbilstošo auto klasi nomā

Kad izvēlies automašīnu internetā, tu neizvēlies konkrēta autoražotāja vai modeļa auto. Automašīnas ir sadalītes pa klasēm, un katrai no tām ir norādīts kāda ražotāja aptuvenais modelis. Tikai luksusa tipa automašīnas parasti iespējams norezervēt tā, ka izvēlies konkrētu modeli. Atkarībā no vēlmēm tad var izvēlēties sev piemērotāko auto – es parasti ņemu fullsize, midsize vai SUV. Es parasti skatos uz cenu un pieejamo bagāžas nodalījumu. Svarīgi ņemt vērā, ka, lai arī rezervējot piktogrammā būs norādītas 2 lielie un 2 mazie čemodāni, nomā bieži vien pateiks „mazās ir mugursomas”. Tāpēc, ka plāno iepirkties, paredzēts garš ceļojums, tev ir īpaši liela izmēra koferi vai visi no iepriekšminētajiem (kā tas parasti ir man), neizvēlies ekonomisko auto. Visdrīzākais, tiksi pie kāda Kia Picanto, Nissan Versa veidīga un savus čemodānus varēsi turēt rokās.  Ja izvēlies džipu un rezervēšanas lapa piedāvā to par nelielu samaksu upgrade uz lielāku, tam var īpaši nepievērst uzmanību. Vairumā nomu šīs abas auto kategorijas ir kā viena, attiecīgi piemaksāsi ne par ko.

Kā jau minēju, auto marka un modelis ir tikai piemērs un nav teikts, ka dabūsi tieši tādu auto, kā attēlā. Ja redzi, ka nomā ir daudz cilvēku un nepārtraukti tiek atvestas jaunas mašīnas, dažreiz ir vērts nedaudz pagaidīt. Tad var paveikties un atvedīs tāda modeļa mašīnu, kā gribēji, tad tikai ātri jāķer ciet. Citādāk tas jaukais Dodge Charger tiks kādam citam, kurš vēl nevar izdomāt, kuru auto grib un papildus konkurence liks izvēlēties to modeli, ko gribēji tu. Tāda ir cilvēku daba. Kamēr nevari izvēlēties vai gaidi nākošās mašīnas, var gadīties, ka konkrētās klases automašīnas nomā ir beigušās. Tad tev bez piemaksāšanas piešķirs labāku automašīnu.

ceļi roadtrip ceļojums brīvdienas amerika štati auto

Vecums un papildu vadītājs

Ja tev vēl nav 25 gadi, var gadīties, ka būs jāpiemaksā . Tāpat, ja automašīnai būs vairāk par vienu vadītāju, jāiegādājas papildu vadītāja atļauja. Ja nomā mašīnu tu, bet patiesībā brauks kāds cits, labāk uzreiz ierakstīt šī cilvēka datus, lai nebūtu jāpiemaksā. Dažreiz papildu autovadītāja datus var ievadīt uzreiz rezervējot un bezmaksas. Tāpat arī jāpievērš kādas papildu iespējas tiek piedāvātas rezervējot auto, daudzas no tām nav nepieciešamas (piemēram, papildu ceļojumu apdrošināšana).

Nomas vieta un ilgums

Visas reizes, kad esmu nomājusi auto ASV, es to darīju lidostā. Parasti no atlidošanas termināļa uz nomām kursē autobusiņš. Tāpat arī atgriešana ir ļoti ērta, tikai jāseko norādēm pie lidostas. Tā ietaupās nauda nokļūšanai uz un no lidostas. Nomājot lidostā ir viena liela priekšrocība, kā arī viens būtisks mīnuss. Lidostu nomas bieži vien ir diezgan lielas, tātad tajās ir liela auto izvēle. Tomēr, ja atlido vienlaicīgi ar vēl pāris tūkstošiem pasažieru, no kuriem vismaz pārdesmit arī nomās auto tavā nomā, var nākties gana ilgi pastāvēt rindā. Ja lidojums ir bijis īpaši garš, tā ne vienmēr ir labāka doma uzreiz sēsties pie auto stūres.

Automašīnas atgriešanas vietai nav jāsakrīt ar saņemšanas vietu. Dažreiz tas nozīmē papildu izmaksas, taču ne vienmēr, tāpēc vienmēr pārbaudi, cik tas maksātu! Vienmēr atstāj gana daudz laika rezervē, lai atgrieztu automašīnu, tāpat arī pārbaudi, vai atgriežot auto nedaudz ātrāk, nevari ietaupīt. Citreiz stundas starpība nozīmē veselas dienas ietaupījumu izmaksās.

san francisco ceļi stāvi ko darīt braukšana

Apdrošināšana – ļoti svarīgs aspekts auto nomai ASV!

Ļoti, ļoti svarīgi pārbaudīt vai izvēlētajai automašīnai ir apdrošināšana. Neatkarīgi no lapas, kurā ņemsi auto, pārbaudi vai tai ir apdrošināšana, kā arī tā sauktie waiver – „atteikšanās no atbildības”. Tas nozīmētu, ka avārijas gadījumā visas izmaksas tiek piestādītas apdrošinātājam, nevis tikai līdz kādam iepriekš noteiktam limitam. Ja vēl neesi dzirdējis, cik ļoti amerikāņiem patīk tiesāties, tad savā pirmajā braucienā pa ASV noteikti redzēsi neskaitāmus lielceļu plakātus ar ūsainiem vīriešiem un aptuveni šādiem uzrakstiem „Negadījums? Tev nepieciešama juridiska palīdzība? Zvani 555-JURISTS”. Tādu tur ir ļoti, ļoti daudz.

Dažreiz lapās kā Priceline ir pieejamas ārkārtīgi lētas automašīnas, bet vienmēr jāpārbauda, vai cenā iekļauta apdrošināšana. To iespējams iegādāties atsevišķi, tāpat arī dažādas valstīs mājas auto apdrošināšana sedz noteiktu dienu skaitu nomas auto (bet neesmu dzirdējusi par tādu Latvijā). Nekad nebrauc bez apdrošināšanas un vienmēr rūpīgi izlasi apdrošināšanas nosacījumus! Labs skaidrojums par ASV auto apdrošināšanu ir šeit Nr 4.

Maksas ceļi

Ne visos štatos ir maksas ceļi, taču dažos ir. Rietumu krasta nacionālo parku ceļojumā par tiem nav jāuztraucas. Tik vien kā maksas tilti Sanfrancisko, par kuriem jānorēķinās turpat uz vietas, citus maksas ceļus nemanīju. Saulainajā Floridā gan ir pilnīgi pretēja situācija. Ne visos iespējams uz vietas norēķināties, vai arī, ja ir, tad tikai ar monētām. Ja nesamaksāsi, tad auto noma piestādīs pamatīgu soda naudu. Alamo piedāvā izmantot Toll Assistant (maksas ceļu palīgs). Pēdējoreiz, kad nomāju, man iedeva arī mazu kastīti, kas uzskaitīja visus maksas ceļus. Par kastītes izmantošanu, bez pašu maksas ceļu izdevumiem, bija jāpiemaksā ap $3-$4 dienā, līdz, ja nemaldos, $20 dolāru limitam par nomas periodu. Ir navigācijas programmas, kas ļauj izvairīties no maksas ceļiem, taču dažreiz tas prasa vairāk laika, un, pirmo reizi esot ASV var paiet laiks, kamēr pierodi pie ceļu labirinta un dažreiz uz kāda maksas ceļa var sanākt uzbraukt nejauši.

maksas ceļi atļauja atlanta tiesības drīkst braukt noma auto

Riepas

Ja plāno doties uz ziemeļiem ziemā no siltajiem štatiem, noteikti jāpārbauda riepas. Diemžēl pilnīgi bezjēdzīgi par tām jautāt nomas darbiniekiem, viņi par to pilnīgi neko nezina, par to pārliecinājos vairākkārt. Kāda jauka dāma Alamo nomā Orlando man centās ieskaidrot, ka viņiem Floridā ir tikai vasaras riepas un pat minibusiem no Kanādas janvāra mēnesī neesot ziemas riepas. Tā vienkārši nav patiesībā. Tā kā nekur nesteidzāmies un diezgan rūpīgi izvēlējāmies sev auto, es personīgi apskatījos riepas vismaz ducim auto un tās visas bija M+S. Nesen dzirdēju par gadījumu, kur riepas kādā nomā tomēr bija vasaras, tāpēc nomājot lidostā ir vēl viena priekšrocība – tajās bieži vien ir automašīnas no citiem štatiem, un attiecīgi, plašāka riepu izvēle.

Vai ar ASV īrētu auto drīkstēs iebraukt Kanādā un Meksikā?

Atgriežoties pie Kanādas, nomājot Alamo mēs izbraucām līdz Kanādas puses Niagāras ūdenskritumam, tad atpakaļ pa Kanādu caur Vindzoru uz Detroitu. Par Meksiku gan ir dzirdēts pretējais, ka tas nav atļauts vai arī tiek pieprasīti drošības depozīti vai papildu samaksa. Ja plāno izbraukt ārpus ASV ar nomas auto, noteikti precizē vai drīksti. Ar Kanādu 99% gadījumu nebūs nekādu problēmu, bet par Meksiku es īpaši nelolotu cerības.

Vai Latvijā izdotas tiesības būs derīgas braukšanai ASV?

Pirms braukšanas ASV, pārbaudi internetā vai tevis izvēlētajā štatā vari braukt ar savām tiesībām (savulaik dažos štatos bija prasība izņemt atsevišķu atļauju). Tavām tiesībām noteikti jābūt vismaz daļai informācijas angļu valodā (Latvijas tiesībām tā ir). Ja gadījumā tev pēkšņi prasa starptautisko vadītāja atļauju IDP jeb International Driver’s Permit, tad zini, ka pēc Vīnes konvencijas Latvijas tiesības tiek uzskatītas par starptautiskajām tiesībām, taču Latvijā beidzot arī ir iespējams saņemt šo dokumentu, to izsniedz CSDD. Lai arī citās valstīs, tādās kā Dienvidkoreja, ar auto nomu mēdz būt problēmas bez IDP tomēr ASV vismaz man nekad šādas problēmas nav bijušas, jo viņi Eiropas Savienības tiesības atzīst. Nomā tiesības tiks nokopētas. Diemžēl mūsu tiesības parasti nepieņem pašapkalpošanas automātā, tāpēc nāksies vien stāvēt rindā.

florida auto īre noma ford fusion maksas ceļi

Papildu pakalpojumi un kā ieliet degvielu ASV benzīntankos

Nomas darbinieks tev noteikti centīsies kaut ko notirgot. „Varbūt vēlaties izbraukt ar jauku kabrioletu šajā skaistajā, saulainajā dienā?”  „Varbūt džipu?” Diemžēl tas nav bezmaksas piedāvājums, bet papildu pakalpojums. Tiks piedāvāta arī papildu apdrošināšana tukšām riepām, mašīnā aizmirstām atslēgām un tamlīdzīgi. Es tādu nekad nepērku. Tāpat arī iespējams iepriekš pasūtīt pilnu degvielas bāku, lai varētu atgriezt mašīnu ar tukšu bāku. Lai arī cena šķiet pievilcīga, ir diezgan grūti tik precīzi sarēķināt braucienu tā, lai būtu tukša bāka. Tāpēc es pieklājīgi uzreiz atsakos no visiem papildu pakalpojumiem un dodos pie izvēlētās mašīnas. Runājot par degvielu, ja brauc iekšā degvielas uzpildes stacijā un aizmirsi kurā pusē ir lūka, apskaties uz priekšējā paneļa ir neliela pumpja zīmīte, tai klāt ir bulta. Bulta norāda, kurā pusē ir lūkas vāciņš.

ASV ir vairāku veidu degviela, uz vāciņa parasti būs rakstīts kāda nepieciešama tavam auto, bet man vienmēr visas automašīnas bijušas benzīna – dīzelis ir retums. Vairums benzīntanku pašapkalpošanās termināļu nepieņem ārpus ASV izdotas kredītkartes, jo lūdz ievadīt pasta indeksu. Tad jādodas pie darbinieka, jāautorizē summa, par kādu vēlies uzpildīties (vai arī jāatstāj drošības nauda vai dokuments), jāpielej degviela. Tad jāpaņem atlikums. Kredītkartē neizmantotā nauda pēc laika atgriezīsies kontā (piemēram, ja autorizēji $50, bet reāli “ielīda” tikai $30, tad $20 atgriezīsies kontā). Tā ir vēl viena priekšrocība kredītkaršu izmantošanai ASV. ASV parasti ir ļoti daudz benzīntanku un reti kur ir vietas, kur ilgstoši to nebūs. Tajos ir tualetes, mazas kafejnīcas un arī nelieli veikaliņi.

Kas jāzina saņemot nomas mašīnu Amerikā

Alamo nomās ASV vismaz mana pieredze ir bijusi tāda, ka katrs pats var izvēlēties automašīnu. Darbinieks pateiks, uz kuru rindu jādodas un tad no šajā rindā esošajām mašīnām var izvēlēties jebkuru. Parasti tām aizdedzē ir atslēga. Var gadīties, ka šajā rindā nav automašīnu, tad jājautā darbiniekam, parasti pateiks citu rindas numuru ar labākām mašīnām, no kurām var izvēlēties. Lai arī dažādie auto var būt vienā apakšklasē, tomēr bagāžnieka izmērs bieži vien atšķiras radikāli, tāpēc vienmēr rūpīgi pārbaudi, vai arī atpakaļceļā koferiem pietiks vietas. Es ļoti, ļoti gribēju izbraukt ar kārtīgu amerikāņu Dodge, taču diemžēl tajā rindā, uz kuru mūs sūtīja darbinieks, tādu nebija. Tad es pamanīju, ka nedaudz tālāk ir vēl viena rinda ar automašīnām ar tieši to pašu numuru, un tur bija arī Dodge. Tas arī bija sagatavots nomai ar visiem nepieciešamajiem dokumentiem. Tāpat citā reizē, jau sāku braukt laukā no rindas ar nelielu Hyundai džipu, kad darbiniece piedzina koši dzeltenu Dodge Charger – jautāju vai vēl drīkstu mainīt auto, viņa teica, ka bez problēmām. Visu nedēļas nogali braucu ar šo fantastisko auto un tik daudz komplimentu par savu mašīnu vēl nekad nebiju saņēmusi! Mašīnu nomā var arī iedarbināt un apskatīties kāds tai ir nobraukums. Man reiz bija auto, kura nobrauks bija nieka 6 jūdzes!

auto noma dodge amerikāņu mašīna padomi ko darīt īrēt

Tehniskā palīdzība

Ja no auto pēkšņi sāk nākt dīvainas skaņas vai iedegas kādas no brīdinājuma gaismiņām uz priekšējā paneļa, būs daudz ērtāk, ja tehniskā atbalsta dienesta telefona numurs būs pa rokai. Dodoties uz Smoky Mountains nacionālo parku, man tā gadījās esot Atlantā. Sazvanījos ar operatoru, man pateica, ka droši varu samainīt auto jebkurā nomā pret citu, bez atsevišķas samaksas. Tieši tā arī izdarīju. Jā, tas prasīja nedaudz laika, taču sajūta bija drošāka.

Navigācija

Parasti izmantojam GPS navigāciju ar kādu programmu, kas jau laicīgi ir ielādēta telefonā. Navigāciju iespējams arī pasūtīt nomā, bet tā ir par atsevišķu samaksu.

Laicīgi ielādējām šīs programmas:

  • Sygic – maksas, bet tiek uzskatīta par vienu no labākajām navigācijas programmām
  • NavMii – arī laba un bezmaksas

Ja pieejams internets, protams, var izmantot Google Maps vai Waze, laicīgi uzzinot pie sava operatora, cik maksās datu pakalpojums, vai iegādājoties sim karti uz vietas.

Pārsteidzošākās lietas, ar kurām saskāros braucot ASV un daži triki

Katru reizi, kad braucu ASV, aizvien tomēr ir lietas, kas mani pārsteidz. Tomēr dažas no tām labāk zināt pirms doties uz turieni.

  • Pirms paša pirmā brauciena es biju palaidusi garām, ka eksistē kas tāds kā 4-way stop. ASV ir daudzi krustojumi, kuros visās pusēs ir “Stop” zīmes. Noteiktumi ir vienkārši – visi apstājas pie stop zīmes. Pirmā automašīna, kas bija piebraukusi pie krustojuma, brauc pirmā. Ja piebrauc reizē, tad brauc tā, darbojas labās rokas likums. Dažreiz bija sajūta, ka pat vietējie nezināja par labās rokas likumu un tad sākās “samāšanās”. Ir arī 3-virzienu stop krustojumi. Vairāk par šiem krustojumiem var izlasīt šeit.
  • Luksofori. Vispirms jau, daudzi no tiem atrodas pēc krustojuma, nevis pirms tā. Tie mēdz būt vertikāli un horizontāli. Mirgojoša sarkanā gaisma nozīmē, ka jāapstājas. Griešanās pa labi pie sarkanās gaismas ir atļauta, ja vien nav rakstīts No Turn on Red, bez jebkādām papildsekcijām. Tāpat dažos krustojumos ir kaut kas, kas saucas „suņubūdas” luksofors, par to un daudziem citiem savdabīgiem luksoforiem vairāk var izlasīt šeit.
  • Daudzas ceļazīmes nav pierastās piktogrammas, bet gan pilni teikumi vai savdabīgi saīsinājumi, piemēram NO PED XING, DEAD END un tamlīdzīgi.
  • Braukšana pa sešjoslu šoseju Losandželosā man bija pārbaudījums. Tur bija ļoti, ļoti daudz automašīnu, kas brauca ļoti ātri (vismaz 60 jūdzes stundā), bet attālumi starp tām bija ne lielāki kā braucot pilsētā ar 20. Tad ir grūti pārkārtoties vai uzbraukt uz šosejas, tāpat arī uzbraukšanas plūsma uz šosejas dažreiz tiek regulēta ar luksoforu, kas vienā piegājienā palaiž tikai 1-2 mašīnas.
  • Pārbaudi kāds štatā ir atļautais ātruma ierobežojums pilsētā un ārpus tās, jo no štata uz štatu tas atšķiras. Spidometrs būs jūdzēs. To gan parasti var pārslēgt uz kilometriem, bet tad nebūs skaidrs, kādi ir ātruma ierobežojumi. Daudzas navigācijas programmas arī informē par ātruma ierobežojumiem un pīkst, ja tos pārkāpj.
  • Vadītāja spogulis ir citādāks nekā Eiropā. Tam nav tas pats leņķis, attiecīgi paiet laiks kamēr pierodi, ko īsti redzi un cik tālu tas ir.
  • Ja vien tā nav kāda ekskluzīva mašīna, neviens nebrauc ar manuālo kārbu. Attiecīgi nomās visām automašīnām ir automātiskās ātrumkārbas.

vašingtona parkošanās automāts noma asv kas jāzina padomi autonoma

  • Automašīnas novietošana stāvvietā var būt viegla, sarežģīta un smieklīga vienlaicīgi. Ir daudzi privātie stāvlaukumi, kurus neviens nepieskata. Tad no kastītes jāpaņem aploksne, jāiemet nauda, jānoplēš čeka puse un jānoliek tā uz paneļa. Aploksnīti iemet kastē. Var novietot automašīna uz ielas, bet dažreiz nosacījumi ir diezgan pamatīgi! Tad jāņem kalendārs, pulkstenis un jārēķina vai drīkst novietot auto.
  • Noteikti turi rezervē 25 centu monētas! Tās ir nepieciešamas auto novietošanai. Daudzās vietās ir veclaicīgie parkošanās automāti, kas ir domāti katrai stāvvietai atsevišķi (nevis kā pie mums – viens automāts uz visu ielu). Iemetot naudu tas parāda, cik ilgi vēl var novietot auto. Bieži vien ir stundas vai divu ierobežojums. Ja naudas pietiek, automāts mirgo ar zaļu gaismu, ja nē, ar sarkanu, padarot to labi redzamu kontrolieriem. 25 centu monētas noderēs arī tiem maksas tiltiem un ceļiem, kuri nav iekļauti automātiskajā norēķinu sistēmā. Dažviet pieejami arī tādi automāti, kādus pazīstam mēs, tur var norēķināties arī ar kredītkarti. Ja gadījumā samaksā, bet čeks tā arī neparādās, pietiek uzrakstīt zīmīti un atstāt to stiklā. Reiz jau tādu uzrakstīju, kad tieši piebrauca kontrole, salaboja automātu un teica, ka pareizi darīju, sodījuši nebūtu. Par stāvvietu vienmēr jāmaksā, citādāk auto var evakuēt!
  • Vai drīksti atstāt auto vakarā, ja norādīts, ka atļauts parkoties uz 3 stundām no 8 rītā līdz 6 vakarā? Parasti, jā. Bieži šādās vietās ir norādīti izņēmuma laiki – nedrīkst atstāt auto no 3 līdz 5 rītā, piemēram. Laikā no 6 vakarā līdz 3 no rīta ierobežojumu stundām nav.
  • Ja tev paveiksies, tad tavai automašīnai būs Sirius XM satelītradio abonements. Tur ir ap simtu digitālo radiostaciju, ar ļoti plašu mūzikas izvēli. Ja abonementa nav, tad var klausīties parasto radio, bet dažas radiostacijas ir ļoti dīvainas. Es parasti ņemu līdzi kabeli (to var nopirkt arī kādā Best Buy), un piespraužu savu telefonu, jo parasti ir vairākas vietas, kur tos piespraust. Ja izmantosi telefonu par navigāciju, tas ātri izlādēsies, tāpēc vajadzēs lādētāju, un arī telefona statīvu.
  • Kad atdosi auto atpakaļ nomā, būs jābrauc pāri speciāliem “dzelkšņiem”. Pirmajā reizē izskatās diezgan bailīgi, bet tie ir speciāli izveidoti tā, lai braucot tiem pāri pareizajā virzienā, netiktu nodarīts kaitējums (nedrīkst braukt atpakaļgaitā). Tādi drošības mēri.
  • Nepildi degvielu pēdējā uzpildes stacijā pirms lidostas. Tādos cenas mēdz būt pat par $2 lielākas par galonu nekā citur! Tāpat, pat ja pieliesi pilnu bāku, atgriežoties bieži vien tā tāpat tiks atzīmēta kā 7/8, un nāksies piemaksāt dažus dolārus.
  • Es negaidīju, ka ASV automašīnas būs tik ekonomiskas! Patiesībā, milzīgais Dodge, ar kuru braucu, patērēja krietni mazāk nekā Ford Fusion, kuru nomainīju brīdinājuma signāla dēļ.
  • Degvielas cenas atšķiras katrā štatā un pilsētā. Gaidīt līdz pēdējam, lai pielietu degvielu, nav ieteicams, īpaši naktī, jo dažās uzpildes stacijas tad ir slēgtas.

sniega ķēdes noma asv amerika road trip ceļojums auto kas jāzina

  • Ja ziemā brauc uz nacionālajiem parkiem, var gadīties, ka būs nepieciešamas ķēdes. Parku interneta lapā vienmēr ir informācija par prasībām, lai iebrauktu. Vietējās viesnīcās un forumos parasti ir informācija par to, kur var nomāt ķēdes. Ja brauksi vairākos parkos, dažreiz izdevīgāk tās būs nopirkt. 4×4 mašīnām citreiz atļauts nelikt. Nomas līgumā būs rakstīts vai drīksti tās izmantot.
  • Smēķēt nomas automašīnās nedrīkst.

Izbraucieni ar auto Amerikā tiešām ir tā vērti un es uzskatu, ka tas ir vislabākais veids, kā izzināt šo plašo valsti!

Citi raksti, kas tev noderēs, ja plāno braucienu uz ASV:

5 vietas, kur paēst pa lēto Amerikā

Kā atrast labākos iepirkšanās piedāvājumus ASV – apģērbam, vitamīniem un citām precēm!

Kā pa lēto izbraukāt nacionālos parkus ASV


48 comments

  1. Diezgan neinteresanti uzrakstīts, sajūta ka nav baigi lielā nomas auto pieredze, lai dotu padomus. Cik reizes auto ir bijis nomāts – vienu, divas?

    1. Kas tavuprāt būtu interesanti? Nomāts ir krietni vairāk gan kā divas reizes. Ja ir kādi citi ceļotājiem domāti padomi par auto nomu, droši var izpausties komentāros.

  2. Maza piebilde – kādreiz patiesi LV tiesībās bija arī angliskais tulkojums, bet nu jau kādus gadus tāda nav (vismaz tiesību versijai līdz 2013.gadam), taču man auto īre ar latviskām tiesībām nekad nav bijusi šķērslis. Savukārt 2001.gadā, kad tiesībās vēl bija angliskais tulkojums policija mani aizturēja par “braukšanu bez tiesībām”, bija tiesa, kurā tiku attaisnots 🙂 zaudējumi gan tāpat radās – 25$ tiesas fee un ap 150$ auto evakuācija +uzturēšanās maksas parkingā

    1. Nupat pārbaudīju uz jaunā parauga (mainīju 2014.gadā), tur ir rakstīts Driving Licence.

  3. Pārskatīju rakstu, nekur nemanīju par kuponiem, kas, manuprāt ir diezgan būtiski, nomājot auto uz ilgāku laiku.
    Var diezgan ietaupīt internetā atrodot kuponus automašīnas nomām (Hertz u.c.). Ietaupīju līdz pat 80$ nedēļā.

    1. Jā, ASV kuponi ir laba lieta, tos var likt lietā arī iepērkoties 🙂 Vienīgi, mani labāko nomas piedāvājumu meklējumi līdz šim parādījuši, ka pa tiešo nomā bieži vien ir pat 2x dārgāk nekā caur tādiem starpniekiem kā NetFlights, attiecīgi kuponi starpību neizlīdzinātu. Bet, ja izdodas atrast pa tiešo jau tā labu piedāvājumu, tad protams.

  4. No auto nomām vēl iesaku pievērst uzmanību http://www.drive-usa.de/ Manā gadījumā floridā lieldienu brīvdienās caur šo lapu sanāca gandrīz 2x lētāk kā netflight un visas pārējās. Pirms nomāšanas gan nezināsi, kādā nomā nomāsi, bet atsūtot apstiprinājumu būs arī norādīta auto nomas kompānija. Man abos gadījumos bija Alamo.

  5. Sveiki, Noskatīju mašīnu no ieteiktā saita http://www.netflights.com. (Almo). Cena pievilcīga:) Gribētu tik saprast, vai man vēl būs kaut kas jāmaksā un cik, brīdī, kad iešu pēc mašīnas (piem. papildus nodokļi, depozīts etc.). Negribētos kaut kādus pārsteigumus 🙂

    1. Man ir bijis nācies piemaksāt tikai par papildu šoferi, kādi 10 dolāri dienā, un par toll-pass, kaut kas arī ap 3 dolāriem dienā, bet ne vairāk kā kaut kādi 20 dolāri (iespējams, ka tagad jau laiks pagājis un varētu būt drusku vairāk). Nekādas citas izmaksas nebija. Mums uzstājīgi mēdza piedāvāt papildu apdrošināšanas, apgreidus utml, bet no visa atteicāmies.

  6. Sveika, Noderīgs raksts. Jautājums. Vai minētā kompānija ietur no kredītkartes vai kā citādi kādu paprāvu drošības naudiņu? Atvainojos, ja rakstā tas ir minēts, bet nepamanīju,

  7. man ir slikta pieredze ar auto nomašanu usa, enterprise prasa man national driving licence, almano man pasaka ka debit karti nenem ja tew nav biļetes uz konkrēto lidostu kur nomā auto! Esmu nočakarejies lidz bezsamaņai, liekas ka dzivoju 19 gadsmitā! jautajums vai lv vispār izsniedz tadu national driving license, (pagaidam gaidu emailu no csdd ar atbildi) !

    Neskaitot negadijumus ir vel kads tiešām reāls iemesls ņemt apdrošināšanu ?

    1. Varbūt International nevis National? Par šo dokumentu ceļakājā bija diskusija: http://www.celakaja.lv/forumi/international-driving-permit
      Ar debetkartēm ASV krāmēties ir bezjēdzīgi. Uztaisi normālu kredītkarti un nebūs problēmu. Pirms 8 gadiem, kad pirmoreiz aizbraucu uz ASV, manu Maestro karti vispār daudz kur neņēma pretī pat veikalos. ASV ir kredītkaršu valsts.
      Savukārt par apdrošināšanām, es jau rakstā rakstīju, te tā pat nav apdrošināšana, bet atbildības veiveris. ASV cilvēki mēdz tiesāties, un šāds veiveris nozīmē, ka no tevis tiek noņemta atbildība. Vismaz es to saprotu tā – ja mašīna tiek pilnībā iznīcīnāta, itka būtu jāsedz visa tās vērtība. Bet nomātājs var pateikt – viņš nav guvis peļņu tur vēl 300 000 USD vērtībā, jo auto nebija pieejams utml. Un tad piestādīs tev rēķinu gan par negūto peļņu, gan par bojāto auto.
      Ja tev ir veiveris, tad no tevis nevar neko paprasīt vairāk. ASV noteikti nav tā valsts, kur es riskētu braukt bez šāda veivera/apdrošināšanas. Tur riepu vai priekšējā stikla apdrošināšana ir sīkums, to es paratsi arī neņemu. Bet tās nopietās, tā kā tie veiveri, tās gan vajag.

    1. Nē, nav gan bijusi saskarsme, jo caur netlfights vienmēr ir sanācis, ka lētākais ir Alamo.

  8. Jau biju piemirsis par tiem pārbraucamajiem dzelkšņiem. Bija tāda nepatīkama sajūta:)
    Un luksofori tur ir diezgan traki

    Labs raksts!!

  9. Vai varat lūdzu kaut ko pastāstīt par drošības naudām Alamo? Ar cik lielu summu papildus būtu jārēķinās, no tās ko esmu samaksājis starpniekam? (americanrentalcars.com). Paldies 🙂

  10. Sveiki, Mēģināju rezervēt caur Netflights, bet man neņēma pretī manu AMEX karti. Vēlāk paskatījos, vai ir mēģināts kaut ko ieturēt, izrādās, jā, vēlējās ieturēt pilnā apmērā summu, vai tā ir jābūt? Viņi taču paši piedāvā norēķināties gan Cash, gan ar kartēm, vienīgi rezervācijai nepieciešams garants, ko es, saprotu, bet, ka tūliņ uzreiz vilks naudu nost, nebiju rēķinājusies. Vai Jums noņēma uzreiz naudu? Varbūt vēlāk to atgrieza? Kāda pueredze ar šo?

    1. Man kaut kādas reizes laikam kādu karti arī neņēma tāpēc samaksāju ar citu, tai gan laikam drusku lielāka komisija, bet es uzreiz vienmēr maksāju. Vai tiešām plānojāt tikai rezervēt auto nevis maksāt uzreiz? Es godīgi sakot, pat nezināju, ka tāda opcija eksistē, jo man vienmēr visu naudu ņem uzreiz, jo naudu saņem Netflights kā starpnieks, kas tirgo pakalpojumus (tāpat kā, piemēram, Expedia tirgo aviobiļetes) nevis autonoma pa tiešo. Ierodoties uz vietas nekas nebija jāmaksā, viņi tikai paņēma kartes datus, no kuras pēc tam atskaitīja naudu par maksas ceļiem (un ja būtu sodi, par tiem arī).

      1. Paldies, tagad skaidrs. Nē, man vienkārši nav tāda pieredze ar tām autonomām, tāpēc likās normāli, ka līdzīgi kā viesnīcas rezervē, neko uzreiz neietur. Jo vienu reizi, kad īrēju auto Kanāriju salā, tad tieši tā arī bija, kā minēju, norezervēju un pēc tam samaksāju uz vietas, arī ar karti, bet tas viss notika tikai ņemot auto. Viņi taču piedāvā bezmaksas atcelšanu, tāpēc arī brīnījos, kāpēc vēlas ieturēt uzreiz visu summu.

        1. Tas, ka ir bezmaksas atcelšana, vēl neko nenozīmē. Es esmu rezervējusi viesnīcas, kur atcelšana ir bezmaksas, bet naudu noskaita. Ja grib atcelt, tad tas jādara lapā, speciāli ieklikšķinot, vai arī jāraksta kāds pieteikums.
          Noteikti, ka eksistē arī tādi starpnieki, kas ļauj maksāt uz vietas, vienkārši, acīmredzot, konkrētais auto (vai arī vispār Netflights, nemācēšu teikt), piedāvā tikai maksāt uzreiz.

  11. Mēģināju sasūtīt auto Orlando caur http://www.netflights.com , iedegas paziņojums The payment has been unsuccessful, please try another card, if the issue persists please contact Customer Services. Izmēģināju visas 3 swedbank kartes kas man ir, viss tas pats.

    1. Pēdējoreiz caur viņiem pasūtīju šogad pavasarī, bet man ir Nordea karte, nemāku teikt, kā ir ar Swedbank kartēm. Iespējams, ka ieviesta kāda papildu aizsardzība un varbūt arī tirgotājs pēc laika reaģēs un ieviesīs kādus papildus soļus, lai atļautu šādu karšu izmantošanu. Pieļauju gan, ka tad arī citās lapās būs problēmas, jo man bez papildu datu ievadīšanas strādā arī Amazon un Aliexpress, ar Nordea kartēm.

  12. Sazvanīju viņus, izrādās ar Swedbankas bankas karti, kā arī citu banku kartēm kur ir papildus aizsardzība drošiem pirkumiem internetā šeit pasūtīt neko nevar.

    1. Dīvaini, jo es pēdējoreiz pirku vēl 2016.gada caur viņiem, manu karti ņēma bez problēmām, bet man ir Nordea.

  13. Paldies par noderīgo informāciju! Vienā video vlogā jaunieši, kas ceļoja pa ASV ar auto pieminēja tādu lietu kā Express Tool. Tā esot kaut kāda apdrošināšana, kas nosedz sodus par to, ja gadījumā pašiem nezinot esat braukuši pa maksas ceļiem nesamaksājot? Standarta apdrošināšanā, kas iekļauta auto īres cenā neko tādu neatrodu. Varbūt saucas kaut kā savādāk? Un vai to ir iespējams iegādāties papildus auto nomas punktā?

    1. Prieks, ka noder info 🙂
      Par to apdrošināšanu nemācēšu teikt, bet būtībā jau tur, kur ir maksas ceļi, tur var iepriekš autonomā palūgt express pass, kur tev automātiski saskaitīs, cik maksas ceļiem cauri izbrauci. Tā kaste katru dienu kaut ko maksā, bet nedomāju, ka dārgāk nekā tāda apdrošināšana. Bija kaut kas zem 3 dolāriem savulaik, pēc tam noma novelk naudu no kartes par pašiem maksas ceļiem, cik nu katra iebraukšanas reize maksā. Es teiktu, ka izvairīties no viņiem tur, kur viņi ir (Floridā, piemēram) būs ļoti grūti. Savukārt citos štatos (Kalifornijā), kur viņu īsti nav, tur arī nevajag (tur tikai maksas tilti, kur tāpat uz vietas skaidrā jāmaksā).

      1. Paldies par atsaucību un ātro atbildi! Plānojam ceļojumu pa Kalifornijas, Nevadas un Jūtas štatiem. Viss daudz maz skaidrs un saprotams, bet baida tieši LA milzīgās maģistrāles, maksas ceļi un to, ka pašu nezināšanas dēļ varam uzrauties uz lieliem sodiem. Raksts latviešu valodā ar praktiskiem padomiem par auto nomu un ceļiem ir brīnišķīgs palīgs, it īpaši tagad, kad angļu valodā meklētā informācija galvā ir sajukusi. Tātad, ja mēs auto nomā ņemam Express pass, mēs cauri maksas ceļu “būdiņām” braucam pa kādu atsevišķu joslu, kur nav jāapstājas? Bet ja neņemam šo opciju, ir reāli, ka mēs šajos štatos kaut kā nejauši uzbraucam uz maksas ceļiem nesamaksājuši un vēlāk tiekam pie prāvas soda summas? Paldies jau iepriekš!

        1. Sveika, šajos štatos, kad es tos apmeklēju (bet nu jau kāds brīdis pagājis), vispār nebija maksas ceļu un nomā pat nebija iespēja nopirkt tādu caurlaidi, jo tādu ceļu vienkārši nebija. Tilti bija par maksu un katrā būdiņā sēdēja cilvēks, kas tirgoja caurlaidi vienai reizei (tāpēc uzreiz lidostā izņemiet bankomātā naudu, jo no $100 atlikumu būs grūti dabūt un vienmēr turiet kaut kādu sīknaudu mašīnā). Dažreiz Google uzrāda kā maksas ceļus tos, kur ir ieeja nacionālajā parkā, piemēram. Tāpat arī, lielajām maģistrālēm citreiz ir express lane, kur nav sastrēgums, bet par to gan ir jāmaksā (attiecīgi, jābūt šai te caurlaidei vai mazajai kastītei, kas skaita). Ja izbrauc pa maksas ceļu un nav caurlaides, tad vēlāk no kartes noņems naudu, bet tur jau summa atšķirsies no katra ceļu īpašnieka, cik viņi skaita. Cik dzirdēts, var būt arī $50 sods.
          Man personīgi LA lielās maģistrāles pašai likās bailīgas ar to, ka visi nenormālā ātrumā brauc, un distances un intervāli mazi, man tur bija bail pa dienu braukt 🙂 Bet no maksas ceļu viedokļa šie trīs štati izklausās tādi, ka tur var iztikt bez tā express pass (vai kā nu viņš katrā štatā saucas).

  14. Izlasot visu rakstu un parokoties komentāros rodas jautājums:

    Ja ceļoju ar konkrētu galamēŗķi vai ērtāk un izdevīgāk nesanāk ņemt domestic flight? Ja mans sākumpunkts ir Vašingtona DC un gribu aizkulties līdz, piemēram, blogā minētajiem Great Smoky Mountains, vai tiešām cilvēcīgāk nav aizlidot, nevis vienā virzienā kratīties ~8h ar rentāli (un tā pat arī atpakaļ).

    Varbūt uzreiz pārformulējot jautājumu: cik štatu vai kādas distances šķērsošanai ir racionāls rentālis un kurā brīdī izdevīgāk būs paņemt turp-atpakaļ avio biļetes.

    1. Es teiktu tā, ka ir ļoti fiksēts maršruts, un tie punkti ir ļoti tālu, protams, vajag lidot. Ja gribas redzēt Ņujorku un tad uz Disnejlendu, noteikti jālido. Ja gribas redzēt pa ceļam mazās pilsētas, citus parkus (amerikāņiem ir daudz state parks), pats brauciens ir piedzīvojums un ir forši, ar piestāšanu benzīntankos, lai atpūstos, visādas ceļmalas Denny’s kafejnīcas utt. Cena lidojumiem jāskatās, viņiem arī daudz piedāvājumu, ka bez bagāžas lēti, ja esi bez somas, super, ja tur vēl $50 par somu, jāsāk domāt. Citu reizi lētāk būs novālēt pašam, bet, ja laiks ir nauda un stunda-trīs ir ļoti būtiskas, var lidot un maksāt.
      Vēl arī, pat, ja lidosi, jārēķinās, ka galā tāpat vajadzēs mašīnu. Līdz ar to tāpat lidostā jāņem auto, paies laiks kamēr izstāvēsi rindas, sakāpsi lidmašīnā, izkāpsi, dabūsi jaunu auto, nodosi citā vietā, pārliecināsies, ka bāka pilna utml. Tā ka neviens nepateiks, kā ir labāk – katram pašam ir individuāli, vienam svarīgi ātri, citam svarīgi piedzīvojums, citam, ka tik lētāk.

  15. Kā ir ar degvielas apmaksu benzīntankos? Dzirdēju, ka tur prasa zip kodu norēķinoties ar kredītkarti ja gribi maksāt ar pēcapmaksu. Vai tiešām tā ir?
    Va arī otrs variants ko lasīju, ka sākumā ieej benzīntankā samaksā piemēram 40 usd. Ielej degvielu par 30 usd, tad atkal ej veikalā un tev atgriež 10 usd.
    Kas tur īsti ir ar to zip kodu?

    1. Jā, prasīja ZIP kodu, esmu dzirdējusi, ka daži savada nulles un viņiem aiziet, man nav sanācis, tāpēc es parasti vispirms iegāju iekšā, atstāju savu karti vai skaidrā naudu (piemēram, $50, tos viņi uz kredītkartes arī rezervē), un tad viņi atbloķē benzīntanku. Tad pēc tam reālā autorizācija atnāk tikai uz to summu, kas tiešām bija (piemēram, $35.50). Vienīgi bija tā, ka vienu reizi ūķainā benzīntankā viņi, neatceros kāda iemesla pēc, nepieņēma manu kredītkarti priekšautorizācijai, bet debetkarti. Un tad gan es mājās atklāju, ka visa tā summa aizgāja, kaut reāli benzīns bija ieliets par mazāku naudu. Man toreiz stāstīja, ka arī uz debetkartes var atgriezt naudu, bet ka tā esot bijusi benzīntanka vaina, bet es kaut kā pēc tās reizes devu tikai kredītkarti.Ja negribas, ka taisa tās autorizācijas, kas pēc tam atbloķēsies, var turēt skaidu naudu, ko atstāt viņiem garantijai un pēc tam nākt iekšā un maksāt ar karti jau reālo summu.

  16. Sveiki!
    Vēlos padalīties ar sūru pieredzi cenšoties izīrēt auto ASV. Pierezervēju caur KAYAK->CarRentals.com->Hertz, bet ierodoties pēc automašīnas, man ātri vien tika atteikts, jo bija tikai debit kartes. Redz, visa online rezervēšanas procesa laikā, nebiju pamanījis vienu nieka rindiņu, kas būtībā saka: mēs ar atplestām rokām pieņemsim naudu no jebkādas kartes, bet rentāļa kantorī tev vajadzēs uzrādīt kredītkarti. Laikam ar ceļošanu esmu uz “Jūs”, bet tomēr nolikt 115$ par neko nav patīkami. Pats unikālākais ir Paynow fīča, kas pilnībā izslēdz jebkādas cerības dabūt naudu atpakaļ.

    1. Paldies par dalīšanos ar pieredzi! Tā ir, parasti visur prasa kredītkarti (vienīgais izņēmums, kur man jebkad neprasīja bija nupat Korejā). Daudzi ceļotāji tāpēc uztaisa Revolut vai N26, lai arī viņas neesot kredītkartes, cik saprotu, tomēr daudz kur pieņem kā kredītkartes. Tā vismaz lasīju forumos, man pašai tādas kartes nav, izmantoju MasterCard (Nordea PINS karte).
      Dažreiz ir dzirdēts par nomām, kas piekrīt bez kredītkartes, bet tad parasti prasa milzīgu depozītu skaidrā naudā, kas galīgi neder.

  17. UPD: nupat veicu rezervāciju pie Netflights, nekādu problēmu ar bankas kartēm nebija, nekādu papildu komisiju neprasīja, tā ka droši var turpināt izmantot.

  18. Paldies par izsmeļošu informāciju . Rezervējām mašīnu pie Netflygts 7dienam 190 dolāri . Atrodamies Kissimmee Orlando .Uz vietas mums prasīja par 7 dienām 490 dolāri .

  19. Informācija ļoti noderīga arī 2019 gadā 🙂 Tikko pārbaudīju iepriekš veikto auto rezervāciju caur KAYAK (lidosta Fort Lauderdale), Netflights piedāvāja par 60eur labāku cenu. Atcēlu veco rezervāciju un rezervēju caur Netflights 🙂 Paldies!

    1. Prieks, ka noder 🙂 Jau gadiem rezervēju caur NetFlights, vienmēr bijusi izdevīgākā cena.

Atbildēt Atcelt