Kā sākt krāt aviosabiedrību un viesnīcu lojalitātes punktus?

Man ik pa brīdim jautā, kā tikt pie bezmaksas lidojumiem, viesnīcām un citiem labumiem, krājot punktus. Lojalitātes punktu un jūdžu krāšana ir ārkārtīgi populāra tēma, īpaši amerikāņu ceļojumu blogos, kur cilvēki, izmantojot ar kredītkartēm iegūtos punktus, ceļo praktiski bezmaksas. Eiropā diemžēl nosacījumi nav tik dāsni, taču tāpat pie punktiem var tikt, gan, lai sakrātu bezmaksas lidojumam, gan bezmaksas palikšanai. Mani novērojumi liecina, ka šobrīd izdevīgāk ir krāt viesnīcu punktus nekā aviokompāniju, jo viesnīcām tomēr ir vairākas izteiktas viesnīcu ķēdes ar labu pieejamību numuriņiem par punktiem, kā arī mazāk slēptas izmaksas un nodokļi. Daudzām zemo cenu aviokompānijām nemaz nav iespējams krāt punktus.

Ir atsevišķi blogi, kas veltīti tikai punktu krāšanai un labākajiem trikiem, bet, ja par punktu krāšanu šobrīd vēl nezini neko, šis raksts ir tieši tev! Pieci mani padomi, kas palīdzēs punktu krāt veiksmīgāk, it īpaši, ja esi iesācējs šajā jomā!

Līdzīgi raksti:

Kur un kā nopirkt lētas aviobiļetes?

Kā saņemt kompensāciju par aizkavētu avioreisu

Kā nomāt auto ASV

1. Gribi punktus? Neaizmirsti reģistrēties!

Vienmēr atcerēties norādīt kartiņas numuru, rezervējot un reģistrējoties viesnīcai/lidojumam! Dažreiz iespējams punktus pieteikt par palikšanu pirms reģistrēšanās programma, bet labāk to izdarīt jau iepriekš.

Kurā programmā krāt punktus? Atkarībā no tā, ar kurām aviokompānijām lido, cik tālu un kur tu dzīvo, atbilde būs dažāda. Daudzas aviokompānijas ir apvienojušās aliansēs,  alianse ir apvienība, kur var krāt punktus no dažādām aviosabiedrībām vienā programmā. Piemēram, gan Lufthansa, gan SAS ir vienā aliasē, Star Alliance, un Lufthansas punktus var krāt Eurobonus (SAS) programmā (es krāju te – jo šeit nav degvielas piemaksu un par 10 000 punktiem akcijas laikā var dabūt biļeti līdz Svalbārai un atpakaļ). Ne visas aviokompānijas ir kādas alianses sastāvā. Dažreiz par vislētākajiem lidojumiem viena programma dos punktus, bet cita nē, tāpēc, ja man ir vairākas kartiņas vienas alianses ietvaros, es vienmēr apskatos WhereToCredit.com lapā, kur sanāk vairāk punktu, ja ir vairākas kartiņas, bet maksimāli krāt vienā alianses programmā.  

Dažas aviokompānijas pieļauj punktus krāt visai ģimenei apvienotā kontā. Citādāk pārskaitīt punktus uz citu kontu vai nu nav iespējams nemaz, vai arī tas ir ļoti neizdevīgi. 

Attiecībā uz viesnīcām, arī šeit ir vairākas lielās viesnīcu ķēdes un programmas, piemēram, IHG, Marriott Bonvoy, Radisson Rewards, Hilton un citas (šobrīd mana primārā programma ir IHG, bet man ir arī statuss ar Marriott un Radisson). Ja tev vienalga, kurā viesnīcu ķēdē paliec un kur krāsi punktus, vispirms uzzini, kurās cik maksā numuriņi par punktiem un cik daudz punktus dod par palikšanas reizi. Ja dažās viesnīcās jāpaliek vien pāris naktis, lai sanāktu daudz punkti, tad citās jāpaliek diezgan daudz vai pa dārgo. Viesnīcu punktus parasti nedod par caur aģentūrām rezervētām viesnīcām, īpaši, ar vaučeri. Jārēķinās, ka programmu nosacījumi var tikt izmainīti jebkurā brīdī un punktiem mēdz beigties termiņš. Ņem vērā, ka, piemēram, Hilton viesnīcā bezmaksas internets bieži vien ir pieejams tikai programmas biedriem. Pietiek tikai piereģistrēties programmai!

Svarīgi: Latvijas likumdošanas šobrīd neregulē punktu krāšanu valsts iestādēs vai privātajā sektorā. Ja vien tev ar darba devēju nav atsevišķa vienošanās, ka punkti tiek krāti darba kontā, tie ir tavējie! Citās valstīs tā nav.

Vaļu vērošanas vieta Skotijā

2. Kā sekot līdzi punktu daudzumam?

Pēc palikšanas/lidošanas vienmēr pārbaudi, vai punkti kontā ir ieskaitīt (nesen tiku pie kādas aviosabiedrības “statusa” līmeņa, tikai kad aizpildījumu pieteikumu par trūkstošo lidojumu, šogad esmu vismaz 5 x rakstījusi viesnīcām par trūkstošiem punktiem vai pat nepareizi aprēķinātiem punktiem! Tā gadās bieži, par trūkstošajiem punktiem jāprasa un tad tos ieskaita!). 

Punktu uzskaitei izmantoju AwardWallet aplikāciju, kur man ir visu manu aviosabiedrību, viesnīcu un autonomu informācija, un jebkurā brīdī varu paskatīties, cik ir punkti kontā, kā tie ir mainījušies, kā arī iedot konta numuru pie reģistrācijas. Viesnīcu kartiņas līdzi nenēsāju, izņēmums ir dažas aviosabiedrību kartiņas, kuras prasa uzrādīt ātrajā drošības kontrolē vai laiskotavā (lounge) Aplikācija arī sūta brīdinājumu par punktiem, kam drīz beigsies termiņš. 

3. Seko līdzi akcijām!

Pirms paliec viesnīcā vai lido ar aviosabiedrību, paskaties, vai nav kādas akcijas punktu pelnīšanai, kā arī vai tām nav jāpiereģistrējas pirms palikšanas/lidojuma (dod vairāk punktus par bagāžu, ja paliec viesnīcā sestdienā, dabūsi par 1000 punktiem vairāk utml). Dažreiz nav pat īpaši jāpaliek ilgāk vai jālido vairāk, pietiek vien piereģistrēties akcijai, lai saņemtu bonusus. Es parasti taisu ekrānšāviņus visām akcijām un to noteikumiem, kur piedalos. Ir gadījies, ka akcijas noteikumi no pieteikšanās brīža mainās, un dažreiz šādās situācijās var saņemt kompensāciju – bezmaksas statusa paaugstināšanu vai punktus, ja uz to norādi.

Dažas viesnīcas piedāvā punktus par numuriņa netīrīšanu, es parasti izvēlos šo iespēju, jo mājās es nemainu dvieļus katru dienu, kāpēc lai es to darītu viesnīcā? Pat, ja punktus nepiedāvā, man uz viesnīcas durvīm vienmēr ir zīmīte “netraucēt”, jo man nepatīk, ka citi cilvēki atrodas manā numuriņā. Citreiz var izvēlēties, vai vēlies punktus vai dāvaniņu (parasti tā ir kāda cepumu paka vai tml), vai arī reģistrējoties viensīcā, ja tev ir statusa līmenis, bezmaksas dzērienu vai punktus. Punktus var saņemt arī pie sadarbības partneriem – dažreiz par braucienu ar taksi līdz lidostai saņemsi vairāk punktu nekā par lidojumu! Citreiz, lielas punktu balvas var saņemt dažādās punktu loterijās, kā arī aizpildot anketas. Ja pietrūkst vien neliels daudzums atprečošanai, tad ir vērts iztērēt desmit minūtes aptaujai! Dažas bankas Latvijā piedāvā saņemt punktus, ja veic maksājumus ar kredītkarti, taču piedāvājumi nav ne tuvu tik dāsni, kā ASV. Dažas akcijas ir pieejamas tikai tad, ja dzīvo ASV. Jau daudzus gadus esmu kādas lojalitātes programmas biedrs, kur kā savu dzīvesvietas adresi norādīju draugu adresi ASV – tas man ļauj ceturksnī saņemt trīs bezmaksas grāmatas no Amazon (Kindle).

4. Kā izdevīgāk atprečot punktus?

Rūpīgi jāapskatās kādi ir izdevīgākie atprečošanas veidi – akcijas, kad biļetes vai viesnīcas pieejamas par mazāku punktu skaitu – konkrēti galamērķi lētāk, dzimšanas dienas atlaides (airBaltic Club), specifiski datumi, kad viesnīcas pieejamas par mazāku punktu skaitu (IHG). Noteikti nevajag atlikt atprečošanu uz pēdējo brīdi pirms punktu derīguma termiņa – ja gadās kāda aizķeršanās, var paspēt piezvanīt un atrisināt. Desmit minūtes pirms pusnakts vairs nevar pagūt neko. 

Es parasti izmantoju punktus tam, kā tie iekrāti – lidojumu jūdzes lidojumiem un viesnīcu punktus viesnīcām. Atprečot punktus dažādiem priekšmetu pirkumiem – somām, tosteriem, pulksteņiem un rotām ir visneizdevīgākais veids, taču diemžēl arī man ir nācies šādi iztērēt punktus, kur neviena cita alternatīva nav bijusi laba.

Internetā ir pieejamas dažādas tabulas, lai izvērtētu, cik maksā katrs punkts un saprastu to aptuveno vērtību. Dažreiz, rezervējot salīdzinoši pēdējā brīdī, var tikt pie laba piedāvājuma lidojumiem, bet parasti par punktiem rezervējamo vietu skaits lidojumos ir ļoti ierobežots, īpaši ekskluzīvi lidojumi pazūd kā tikko parādās pieejamība (aptuveni 11 mēnešus uz priekšu, Etihad programmai, lai atprečotu mani interesējošo lidojumu, man tā arī neizdevās atrast pieejamību, pavadīju vairākas stundas uz klausules ar darbinieku), vienkāršākiem lidojumiem iesaka rezervēt 3-7 mēnešus uz priekšu. Lidojumiem vienmēr tāpat būs jāpiemaksā lidostu nodokļi, un dažas aviosabiedrības prasa tā saucamo degvielas piemaksu vai rezervācijas maksu. Jārēķinās, ka daudzas viesnīcas par punktiem veiktām rezervācijām nepiedāvā brokastis.

5. Īpaši lojāla klienta statuss – jā vai nē?

Izvērtē vai kāds viesnīcas vai aviosabiedrības “statuss” ir tā vērts – kādas būs priekšrocības, ja izvēlēsies palikt konkrētajā viesnīcā vai lidot ar šo aviosabiedrību, un jānolemj, vai tas ir tā vērts, lai kādā ceļojumā samaksātu vairāk un izvēlētos tieši šīs ķēdes viesnīcu/aviosabiedrību, vai samaksātu mazāk un paņemtu citu viesnīcu vai lidojumu. Tāda ir lojalitātes programmu būtība – piespiest cilvēkus izmantot vienu ķēdi. Mans secinājums ir  – nav vērts piemaksāt vairāk, lai krātu statusu. Taču dažreiz var gadīties situācija, ka esi ļoti tuvu kādam kārotam bonusam (pietrūkst kāds punktu skaits vai ar nākošo statusa līmeni ir būtiskas priekšrocības vai akcijas ietvaros var saņemt gana daudz punktu, lai nākošā palikšanas reize būtu vispār par brīvu), tad ir vērts piestrādāt un palikt konkrētajā viesnīcu ķēdē vai lidot ar šo aviosabiedrību. Ar šādu savu filosofiju gan pagājušajā gadā pēc aptuveni 90 naktīm viesnīcās, kādās četrās ķēdēs biju “sudraba” līmenī un tāpat tikai vienā aviosabierību programā biju sudraba līmenī pēc 75 lidojumiem gada laikā. Taču naudas izteiksmē, es viennozīmīgi iztērēju mazāk, nekā ja izvēlētos lidojumus vai viesnīcas pēc nosaukuma vien. Šogad, dažādu apstākļu sakritības dēļ, sudraba statuss man ir nu jau divās aviosabiedrībās, bet vienā viesnīcu ķēdē – maksimālais, un tikai pateicoties tam, ka esmu vairākkārt pieteikusies dažādām akcijām.

Svarīgi: Ja kādā programmā ir iekrāts īpaši labs statuss, to bieži vien var pielīdzināt citā programmā. Parasti, vienam kontam tikai vienreiz. Tev lūgs uzrādīt konta izdruku no otras programmas, dažreiz palūgs atsūtīt fotogrāfiju kartiņai. 

Tāpat, pašam ir izcili jāpārzina, kas par “statusu” pienākas – labāka numuriņa klase, bezmaksas punkti, ātrā drošības kontrole utml, un galvenais – to jāprasa nekautrējoties, jo mana pieredze liecina – vairumā gadījumu par šiem bonusiem tev neviens neko neteiks. Man ir neskaitāmas reizes bijis jāizglīto viesnīcu darbiniekus par to, kas pienākas par manu lojalitātes līmeni, pieklājīgi, parādot, kur viņu mājaslapā tas rakstīts, jo bieži vien tiek pateikts, ka konkrētais bonuss pienākas tikai no nākamā līmeņa. Kā lūgt augstākas klases numuriņu? Es parasti pie pases/kartes iedošanas jautāju – would my complimentary upgrade be available today, since I am silver/golden/platinum member? Dažreiz atbilde būs, ka viesnīca ir pilna un citu numuriņu nav. Citreiz, iedos numuriņu augstākā stāvā (kas jau skaitās bonuss – manās acīs, ne īpaši liels, tāpēc arī uzsveru, ka ir svarīgi izvērtēt statusa vērtību!). Taču, man neskaitāmas reizes ir iedoti klasi vai pat divas klases augstāki numuri – ar vairākām istabām, plašāku vannasistabu. Parasti šādus numurus ir lielāka iespēja dabūt paliekot neilgu laiku, nevis dzīvojot viesnīcā nedēļu. 

Kopsavilkumā

Ir vēl ļoti, ļoti daudz dažādu gudrību, kā punktus krāt, tiem pagarināt termiņus, saņemt labākos piedāvājumus vai izmantot citas lojālo klientu priekšrocības, “punktu padomu” sarakstu varētu papildināt vēl ļoti pamatīgi, taču ar šiem pieciem padomiem vajadzētu pietikt, lai punktu krāšanu uzsāktu. Rūpīgi lasot forumus internetā, var uzzināt daudz gan praktiski labu padomu, gan arī tādu, kas ir tuvu punktu programmu noteikumu pārkāpšanai. Vienmēr jāizvērtē, cik daudz laika prasīs reģistrēšanās šīm kartiņām un punktu “medīšana” pēc tam. Es zinu, ka ar manu ceļošanas apjomu, to atmaksājas darīt, bet es noteikti nekrātu punktus, ja lidotu reizi piecos gados uz nedēļu pasauļoties ar čarteri un vaučeri par viesnīcu.

Daži piemēri, kur punktus un statusu esmu izmantojusi es:

  • 4 naktis Teksasā no nedēļu gara brauciena. Vairums par punktiem rezervēto viesnīcu bija daudz labākas nekā tās, ko es pirku par naudu! Izmantoju dažādas programmas (Marriott, Radisson Rewards, IHG)
  • 5 naktis Stambulā, 2 numuriņi, ar brokastīm – kurām itkā nebija jāpienākas, bet beigās bija (Radisson Rewards punkt)
  • 2 nakts Abū Dabī, ar un bez brokastīm (Marriott Bonvoy un Radisson Rewards punkt)
  • Lidojums 1 personai no Rīgas uz Parīzi un uz Romu (+nodokļi un rezervācijas maksa airBaltic club)
  • 2 naktis viesnīca Hamburgā (IHG)
  • 1 nakts viesnīcā Inčeonā (IHG)
  • Lidojums uz Trumsi 1 personai no Rīgas (+ nodokļi Eurobonus)
  • Bezmaksas BMW džipa noma uz nedēļas nogali Trumsē (Europcar)
  • Lidojums 2 personām no Rīgas uz Atēnām (+nodokļi un rezervācijas maksa airBaltic Club) 
  • 3 naktis viesnīcā Atēnās (par punktiem un punkti+nauda, jo punktu nepietika, taču, izmantojot akciju, kurai piereģistrējos iepriekš, daļa iztērēto punktu būs atpakaļ, IHG)
  • 2 naktis Scandic viesnīca Zviedrijā un Norvēģijā 3 personām (Eurobonus)
  • Gandrīz vienmēr labāks numuriņš IHG, Marriott Bonvoy un Radisson Rewards ķēdēs, lielāks punktu daudzums paliekot un punkti dāvanā
  • Ātrā drošības kontrole Rīgā, bezmaksas smagā rokas bagāža un vairāk somu premium biļetei (airBaltic Club)
  • Kino biļetes, jo punktiem nākamajā dienā beidzās termiņš (airBaltic Club) un Šveices pulkstenis (Etihad). Diemžēl, arī man ir nācies tērēt punktus šādam “muļķībām”, taču tajā brīdī lidojumi par punktiem man nebija vajadzīgi vai nebija pieejamības.

..un daudzi citi!

Lai arī tev izdodas sakrāt kādai bezmaksas palikšanas naktij viesnīcā vai lidojumam tikai par nodokļu tiesu!

Līdzīgi raksti:

Kur un kā nopirkt lētas aviobiļetes?

Kā saņemt kompensāciju par aizkavētu avioreisu

Kā nomāt auto ASV


Pievienot komentāru